Durant l'hivern passat, KTM es va trobar en una situació delicada: el seu equip satèl·lit s'havia quedat sense pilots i calia prendre decisions ràpides i estratègiques al mercat de fitxatges. En aquest context, el llavors cap de l'equip, Francesco Guidotti, tenia al cap un pla ambiciós: fitxar Marc Márquez o Jorge Martín, dos dels noms més desitjats del pàdoc. Tanmateix, la directiva de KTM va ser taxativa: no volia saber res de Márquez ni de Martín.
Així ho ha revelat el propi Guidotti en una recent entrevista amb Talk GP, on ha confessat que la seva estratègia se centrava a atreure a almenys un d'aquests dos talents consagrats. "La meva idea era enfocar-me en ells, o almenys en un dels dos, i deixar la resta per després. Quan tens a pilots com Martín, Acosta o Binder, el quart pot ser gairebé qualsevol", va explicar. Però la resposta interna va ser clara i definitiva: Marc Márquez i Jorge Martín no eren opcions per a KTM el 2025.

Guidotti revela que KTM no va voler saber res de Marc Márquez
Encara que Guidotti no va voler entrar en detalls sobre els motius, va deixar entreveure que es tractava de decisions polítiques o internes dins de la cúpula de KTM. En lloc d'apostar pels dos espanyols, la marca austríaca es va inclinar per firmar Enea Bastianini i Maverick Viñales, una dupla que en el seu moment va generar cert escepticisme al pàdoc, però que amb el temps ha demostrat gran rendiment, especialment per part de Viñales.

"Veient el que està fent ara Maverick, un ha de reconèixer que KTM va encertar", va comentar Guidotti amb certa resignació. Tot i així, va deixar clar que la seva visió com a director de l'equip era una altra: "No tinc res en contra de Viñales ni de Bastianini, però si tens a Martín lliure, guanyant curses, subcampió del món, i a Marc Márquez, un pilot històric i encara competitiu, crec que calia donar-hi prioritat".
Les paraules de Guidotti destapen que, malgrat el seu nom i el seu palmarès, Márquez no és una prioritat per a tots els equips. Mentre Ducati i altres fàbriques ho consideren encara una peça valuosa, n'hi ha altres, com KTM, que prefereixen construir el seu futur amb pilots més joves i amb menys pes mediàtic, que a més són més 'barats'.