Les aturades per seleccions acostumen a provocar un mal de cap a tots els clubs de futbol i, el Mundial és la gran cita en la qual tots els jugadors volen ser presents. En l'edició d'enguany de la Copa del Món, el calendari queda manipulat, ja que ens trobem enmig de la temporada 2022/23. El Barça, juntament amb el Bayern de Munic, és el club que aportarà més jugadors i, el patiment dels culers serà constant. El risc de lesió o un desgast pel que fa a rendiment són les principals preocupacions pels blaugrana.
Està clar que, ara mateix, els futbolistes prioritzen el Mundial per davant de la temporada amb els seus clubs, i això pot ser un problema. Hi ha molts jugadors que arriben justos de forma o que surten de lesions importants, i tots ells voldran arriscar per ajudar al seu país. Xavi Hernández i el Barça han patit diverses baixes en aquest inici de curs i, estan enfadats amb un jugador que surt d'una lesió important que li va fer passar per quiròfan, però que ja s'entrena amb la seva selecció i podria jugar el Mundial: Ronald Araujo.
Araujo activa l'alerta a can Barça
No fa ni dos mesos que es va operar, però el central uruguaià no només ha estat convocat pel seleccionador Diego Alonso, sinó que ja s'està exercitant sobre la gespa amb intensitat i podria arriscar per jugar el Mundial amb el seu país, que no guanya el torneig des del 1950. De fet, la selecció charrúa va publicar un vídeo en el qual es veu Araujo fent exercicis d'escalfament. Chechu Pérez, recuperador del Barça, ha estat enviat per supervisar l'activitat del jugador.
Segons una informació del diari AS, El Barça i l'Uruguai van arribar a un acord en el qual Araujo no jugaria a la fase de grups i només es podrien plantejar forçar el seu retorn en les eliminatòries directes, ja que si no ho compleixen, Mateu Alemany i el club reclamaran a la Federació d'Uruguai una explicació per trencar el pacte. Davant de tot aquest embolic, segons l'esmentada font, el futbolista ha tranquil·litzat al Barça assegurant que no es precipitarà i que ell, més que ningú, sap el que s'està jugant.
Prou baixes en defensa!
Evidentment, des del Barça tenen motius per estar neguitosos amb la situació d'Araujo. El temps previst de recuperació que es va marcar després d'operar-se l'abductor llarg de la cama dreta era de tres mesos, i encara no n'han passat ni dos. A més, el risc a recaure és molt més alt. Els culers han patit moltes baixes en defensa aquesta temporada que els han perjudicat especialment a la Champions League, i tots els centrals aniran al Mundial: Koundé (França), Andreas Christensen (Dinamarca) i Eric Garcia (Espanya).
Araujo és un central amb molta potència física i que té molt futur, ja que només té 23 anys, però és cert que les seleccions sud-americanes viuen la Copa del Món amb molta més intensitat i emoció. Però, el central culer ha de vigilar que no li passi el mateix que Samuel Umtiti, que era un dels millors defensors del món i va arriscar per guanyar el Mundial amb la selecció francesa, i les lesions posteriors li van impedir seguir rendint en alt nivell. En tot cas, Araujo està convocat i dependrà de l'evolució de l'Uruguai en la competició el fet que pugui retornar.