Alerta a la sala de premsa de l'estadi Olímpic de Roma. Ernesto Valverde, previngut com sempre, no vol cap concessió a l'eufòria ni a l'excés de confiança perquè encara no s'ha acabat l'eliminatòria. L'entrenador blaugrana no deixa de posar el fre de mà, i més a la Champions League i contra la Roma, perquè "sempre penso que podem perdre", afirma.
Queden almenys 90 minuts per jugar-se a la capital italiana i Valverde sap que "l'eliminatòria està per decidir-se tot i que portem un bon resultat". El 4-1 és molt bo però encara no està tot fet. El tècnic del Barça sempre està mirant-s'ho tot des de la banda, però amb un ull crític i sabent del potencial dels rivals.
"Hem d'intentar jugar amb el marcador com si fos un 0-0 i intentar sortir al camp a guanyar", ha afegit encara amb una mentalitat més conservadora. No és d'estranyar aquesta actitud, perquè tot i reconèixer que són un equip "difícil" de batre, "porto molt temps al futbol per saber que passen coses extraordinàries", ha dit en un to de prudència total.
S'ha de tenir "equilibri", tant en defensa com en atac, per poder passar a les semifinals. Valverde creu que l'equip arriba "físicament bé", però sense voler dir res, perquè "no tenim cap excés de confiança".
Afrontar com afrontin els dos equips el partit, el míster blaugrana sap que tindrà el factor Leo Messi de la seva banda. Eusebio di Francesco ja ha dit que voldrà fer-li un marcatge especial, però Valverde sap que "Messi sempre trobarà la manera d'entrar en joc i ser decisiu". I també amb la possibilitat del retorn de Sergio Busquets, que serà dubte fins a última hora.
Ningú es pot relaxar
"L'error seria pensar que ja estem a semifinals", ha assegurat l'entrenador extremeny. La Roma va demostrar al Camp Nou que és un equip que té qualitat suficient per donar-li la volta al marcador, tot i el mal moment actual després de no conèixer la victòria des de fa pràcticament un mes.
El plantejament del rival serà clau. "Major intensitat" però una manera de fer semblant a la del partit d'anada. Per tant, Valverde s'imagina que els italians voldran tornar a jugar-li la pilota i la possessió als blaugrana. I per aconseguir passar "ells han d'arriscar i nosaltres fer un partit fort".
I més enllà de la Champions, Valverde no vol sentir a parlar de res més que no sigui la Roma. El Barça encara no ha guanyat res i, per tant, no pensa ni en passadissos ni en triplets.