Valentino Rossi va demostrar valentia i personalitat a l'hora d'abandonar l'HRC Honda Factory Team en el seu moment, l'any 2003. Una decisió que poca gent va ser capaç de comprendre, ja que venia de completar la seva temporada més dominant, amb 16 podis en 16 curses, incloent-hi nou victòries, nou 'pole positions' i 12 voltes ràpides. Semblava tenir-ho tot a la firma de l'Ala Daurada, on era la gran estrella, i havia conquerit els tres últims campionats de MotoGP.

Però no estava satisfet amb el seu salari, ni amb les condicions que li oferien per renovar, així que va optar per canviar d'aires. Una aposta arriscada, especialment, si considerem que es va decantar per aterrar a Yamaha, que no vivia el seu millor moment. És cert que es va emportar la meitat dels enginyers que tenia en el seu equip anterior, però això no pot ocultar que va fer una cosa històrica, adaptant-se ràpidament a la M1, i revalidant el seu trofeu de campió.

De fet, aquest és un dels principals arguments que la gent posa per defensar la teoria que el de Tavullia és el millor pilot de la història. Perquè va ser capaç de guanyar amb una moto que, a priori, era clarament inferior. I hi ha experts que afirmen que Marc Márquez hauria de fer exactament el mateix si desitja superar ‘El Doctor’, independentment que ja hagi aconseguit igualar el seu palmarès, amb nou títols mundials, set en la categoria reina.

Marc Márquez Ducati EFE
Marc Márquez 

Un rècord que diversos detractors intenten menystenir, afirmant que el ‘93’ sempre ha tingut la millor moto. Primer, en la seva etapa a Honda, i ara, al Ducati Lenovo Team. I insten l'il·lerdenc a tenir la valentia d'abandonar el seu actual equip, per marxar a una altra fàbrica, aprofitant que encara no ha tancat cap acord per renovar el seu contracte, que finalitza el desembre del 2026. I hi ha una opció que s'ha comentat amb força des de fa temps.

I és que al Red Bull KTM Factory Racing Team no s'obliden del de Cervera, i estarien disposats a fer una forta aposta econòmica per convertir-lo en la seva estrella.

Red Bull, l'aliat de KTM per fitxar Márquez

Red Bull, tot i que ja no és el principal patrocinador de Márquez, es manté com el principal aliat que té KTM per mirar de convèncer Marc. I allà podria ocupar el seient de Pedro Acosta, que, precisament, ha estat vinculat a Ducati.

Pedro Acosta
Pedro Acosta

Si l'actual campió de MotoGP aconsegueix guanyar amb la marca austríaca, no solament emularia Rossi, sinó que clarament demostraria que és el millor de tots els temps.