Marc-André Ter Stegen ha tornat a sacsejar l'entorn del Barça. El porter alemany, un dels capitans del vestidor i un dels pesos pesants de l'equip, ha anunciat de forma sorprenent a través de les seves xarxes socials que passarà per quiròfan per solucionar els persistents problemes d'esquena que arrossega des de fa mesos. Però el que més ha sorprès no és tant la decisió mèdica, sinó la manera i el moment triat per comunicar-la.
Unes formes que sorprenen
Ter Stegen va informar personalment que estarà de baixa durant tres mesos, la qual cosa ha generat desconcert tant en la directiva com al vestidor. El problema està en els terminis: si la baixa fos de quatre mesos o més, el Barça podria beneficiar-se d'una excepció en el Fair Play financer i alliberar un 80% del salari del jugador per inscriure un substitut. Una fórmula que el club ja va utilitzar la temporada passada amb la lesió de Christensen per donar entrada a Dani Olmo.

Tanmateix, en fixar ell mateix la seva absència en tres mesos, Ter Stegen tanca aquesta porta de manera unilateral, sense haver consensuat prèviament l'anunci amb el club. Una hora més tard, el Barça es va limitar a confirmar que serà operat per la doctora Amélie Léglise en la Sports Clinic Bordeaux Merignac, sota la supervisió dels serveis mèdics blaugrana. Però la impressió als despatxos és clara: el porter ha llançat un pols.
Tensió entre el club i el porter
I no és el primer. En el Barça entenen que Ter Stegen no està satisfet amb l'arribada de Joan García. A més, ha molestat especialment l'alemany el soroll mediàtic sobre una possible venda, que en cap cas no ha estat descartada per complet des de la cúpula del club.
Al vestidor també hi ha cert malestar. Alguns companys no entenen que un dels capitans actuï al marge del club, sense seguir els cursos habituals. I el cert és que l'actitud de l'alemany n'ha deixat perplex més d'un.

Ara per ara, el que està clar és que Joan García tindrà la seva oportunitat, encara que no es podrà beneficiar del buit salarial d'una baixa de llarga durada tret que el club digui el contrari.
Ter Stegen, mentrestant, s'allunya dels terrenys de joc en un dels seus moments més delicats com a blaugrana, tant pel seu estat físic com pel seu rol dins del grup. El seu futur en el club, més en dubte que mai.