Xavi Hernández va abandonar el Barça fa poc més d'un any, després d'haver estat destituït per Joan Laporta. Perquè malgrat que va ser ell que va presentar la dimissió al principi, va acabar reculant i va mostrar la seva intenció de seguir a la banqueta, si bé els pèssims resultats que van obtenir al llarg de l'anterior campanya va provocar que acabés sent acomiadat. I va ser la millor decisió que el president va prendre, veient com han anat les coses.

Joan Laporta president Barça
Joan Laporta

I és que el seu successor en el Camp Nou, Hans-Dieter Flick, ha fet un treball sensacional, i ha aconseguit il·lusionar de nou l'afició, amb uns resultats i un estil de joc molt atractiu, una cosa que l'egarenc mai no va poder fer. Tanmateix, cal reconèixer el seu mèrit a l'hora d'apostar per joves futbolistes que ara són molt importants en les alineacions, com Pau Cubarsí, Lamine Yamal, Fermín López, Alejandro Balde o Pablo Paéz 'Gavi'.

Però l'excel·lent moment que viu l'entitat blaugrana ha provocat que l'exentrenador de l'Al-Sadd sigui molt criticat, ja que la gent ha assegurat que 'Hansi' ha aconseguit esprémer el potencial de la plantilla, una cosa que ell mai no va poder fer, malgrat tenir pràcticament els mateixos futbolistes. Va demostrar que encara no estava del tot preparat per dirigir un dels millors conjunts del planeta, i el seu caixet s'ha reduït notablement.

Flick Triplet Barça
Hansi Flick

Fa un any, el telèfon de Xavi no deixava de sonar, i va arribar a ser vinculat a alguns equips top, com el Manchester United, el Tottenham Hotspur, el Chelsea, la SS Lazio, el RB Leipzig, el Borussia Dortmund o l'Ajax d'Amsterdam. Ara, en canvi, la realitat és que no hi ha cap entitat que sembli tenir la intenció d'apostar per ell, i no ha rebut cap oferta per tornar a asseure's a les banquetes de cara al següent curs.

Després de prendre un any sabàtic, i poder descansar després de moltes campanyes estressants, la seva situació ha canviat radicalment, i ha deixat d'aparèixer als diaris.

Les úniques ofertes per a Xavi arriben des de l'Aràbia Saudita

La intenció de Xavi és tornar a dirigir un equip important a Europa, però la trista i dura realitat és que les úniques ofertes que li han arribat procedeixen de la Saudi Pro League.

Continua sent optimista, i confia que la situació canviï i millori pròximament, però ara per ara no hi ha cap novetat sobre això.