Com ja havíem avançat fa algunes setmanes, un dels principals motius pels quals Marc Márquez té dubtes amb la seva renovació és pel canvi de normativa que es produirà a MotoGP. A partir de l'any 2027, les motos reduiran considerablement la seva potència, ja que la cilindrada deixarà de ser de 1000 centímetres cúbics, i passarà als 850 cc. Per altra banda, també es reduirà l'aerodinàmica, i s'eliminaran dispositius com l'hole shot.

En altres paraules, hi haurà una revolució total en la categoria, que provocarà que hi hagi més igualtat. Totes les fàbriques començaran des de 0, i la gran perjudicada serà Ducati, la gran dominadora durant els últims anys. A part, hi ha altres marques que porten més temps treballant en el disseny de la moto que utilitzaran a partir del 2027, com és el cas d'Honda o de Yamaha, mentre que a la fàbrica de Borgo Panigale s'han oblidat per complet.

I una de les novetats també serà l'ús de combustibles 100% renovables. Aquí serà on més problemes s'han trobat en la firma de Bolonya, ja que el seu proveïdor, Shell, amb el qual tenen contracte d'exclusivitat fins al 2028, no viu el seu millor moment econòmic. Així que estan clarament més endarrerits, i així s'ha pogut comprovar amb Ferrari a la Fórmula 1, un mal de cap per a Charles Leclerc i per a Lewis Hamilton.

Lewis Hamilton i Charles Leclerc 

Una situació que, com és lògic, ha generat dubtes a Marc i al seu entorn. No tenen clar que el millor sigui romandre en el seu actual equip, si no li garanteixen una moto competitiva, on pugui continuar lluitant per victòries i pel campionat de MotoGP. Aviat complirà els 33 anys, i és evident que la seva retirada és més a prop que mai. Així que no desitja malgastar les seves últimes temporades a l'elit en una moto que no estigui a l'altura de les exigències.

Des del Ducati Lenovo Team hauran de fer-li una sèrie de promeses per convèncer Márquez, i aconseguir que ampliï el seu contracte en els mesos que venen.

A Honda no deixen de treballar amb combustibles renovables

I a tot això cal afegir que a Honda no deixen de treballar en aquests nous combustibles. Així que són els pioners a MotoGP, i també a Fórmula 1, segons s'ha filtrat, ja que Aston Martin estaria diversos passos per davant de la resta d'escuderies.

Fernando Alonso 

Una gran notícia per a Fernando Alonso, i que de forma indirecta, pot interferir en el futur de Márquez.