La tensió que existeix entre Fabio Quartararo i Yamaha és més que evident, i amenaça de convertir-se en un divorci definitiu quan finalitzi la pròxima campanya. En aquest moment, el contracte del ‘20’ expira, i seria una autèntica sorpresa que optés per renovar-lo, veient la decepció que ha mostrat amb el projecte. Perquè quan va renovar, li van fer una sèrie de promeses, que no s'han complert, provocant que tingui un enuig majúscul.
Van garantir-li que podria tornar a ser competitiu, i que aprofitarien les concessions per apropar-se a les Ducati. Però la realitat és que els resultats han estat desastrosos, i han acabat l'any 2025 com la pitjor fàbrica, i amb diferència, veient-se superats amb claredat per Honda, que sí que ha aconseguit sortir de la crisi. I com ‘El Diable’ va avisar, ja no prioritzarà els diners abans que el projecte esportiu, com va fer el 2023, quan va signar una renovació històrica, a canvi de ser el més ben pagat de MotoGP, amb un sou de 12 milions d'euros anuals.
En la marca d'Iwata han abandonat el clàssic motor de quatre cilindres en línia que han utilitzat històricament, per passar-se al V4, però les sensacions no han estat les esperades. Així ho va confirmar Jack Miller, i també Augusto Fernández, el pilot provador, després dels tests realitzats al Circuit de Xest Ricardo Tormo. I el pilot francès no va dubtar a criticar obertament la feina dels enginyers, mostrant la seva frustració i la seva desesperació.

Unes queixes que han rebut resposta de l'equip, que ha demanat a Quartararo que sigui molt més previngut amb les seves paraules, ja que no ajuda en absolut a millorar l'ambient que es respira. I el director de curses del Monster Energy Yamaha Team, Paolo Pavesio, va ser el primer a advertir el campió del Món del 2021 que aquesta actitud podria tenir conseqüències. Una clara mostra de la tensió que existeix en aquests moments.
Tal com estan les coses, és complicat pensar que el pilot nascut l'any 1999 vulgui ampliar la seva aventura per la fàbrica japonesa. A més, sap que ofertes per canviar d'aires no li'n falten, ni li'n faltaran. I ja s'han filtrat converses amb un nou equip.
Aprilia espera Quartararo amb els braços oberts
Perquè com va succeir en el seu moment, s'ha tornat a especular amb el possible desembarcament de Quartararo a l'Aprilia Factory Racing Team, on el rebrien amb els braços oberts.

Allà sí que podria disposar d'una moto competitiva, i ser el reemplaçament de Jorge Martín, que previsiblement es mudarà a un altre lloc. I tampoc es pot descartar que Marco Bezzecchi deixi la marca de Noale, ja que és un dels favorits per substituir Francesco Bagnaia al Ducati Lenovo Team.