El 28 de novembre de 2018, el pilot Laurent Pasquali va desaparèixer sense deixar rastre. "Cada dia, la seva mare de 82 anys posava els coberts al lloc del seu fill pensant que tornaria", explica al diari L'Equipe Sandrine Pégand, l'advocada de la família. Després d'un any sense tenir notícies de Pasquali, un any després de la seva desaparició un excursionista va trobar el seu cap, enterrat en un bosc a la zona de Cistriéres, a centenars de quilòmetres de l'últim lloc on va ser vist amb vida.

Trobat el cadàver del pilot belga, faltava per resoldre el misteri, una investigació que ha durat més d'un any.

Laurent Pasquali Les Voitures2

Laurent Pasquali, al box abans de començar una cursa / Les Voitures

Assassinat per no pagar un deute

Més de dos anys després de la desaparició de Laurent Pasquali, la policia francesa ha aconseguit resoldre el crim, després de frustrar un altre intent d'assassinat de les mateixes característiques. Segons explica el diari L'Equipe les forces de l'ordre gal·les han desmantellat una organització criminal vinculada a la maçoneria que es dedicava a contractar sicaris a sou per eliminar deutors insolvents. Entre els detinguts es troba un exagent de la Direcció General de Seguretat Exterior que ha confessat haver matat el pilot d'un tret al garatge de casa seva, haver esquarterat el seu cos i haver escampat les seves restes per la zona de Cistrières, al bosc d'Haute-Loire, després de no haver reemborsat els gairebé 200.000 euros que un patrocinador li havia facilitat per participar en un campionat.

"Tots sabien que estava deixant factures sense pagar", afirma Ebrahim Sammour, cap de HighTechPro. "Era un molt bon pilot, però pretenia viure molt bé quan no podia", afegeix Dominique Heitz, copropietari de  Sebastian Loeb Racing.

Laurent Pasquali Porche

Laurent Pasquali es va fer famós amb Porsche, a la categoria GT / Porsche

Una carrera d'èxit en les proves de GT

Nascut el 1975, Pasquali es va donar a conèixer a començaments de segle, quan va encadenar bons resultats a les proves de GT que, el 2008, el van portar a participar a les 24 Hores de Le Mans, una carrera llegendària en la qual va acabar en una meritòria 21a posició.

I la seva popularitat encara va augmentar més el 2011, quan va guanyar la Porsche Cup, un títol al qual el 2013 va afegir el de la FFSA GT en la categoria GT3. "Li vaig dir que havia de deixar de ficar-se en embolics. Vaig pensar que havia reconstruït la seva vida en un país petit i agradable", explica Christophe Lapierre, company d'equip de Pasquali a l'escuderia Sebastian Loeb Racing.

 

Imatge principal: Laurent Pasquali, després d'acabar una carrera / Les Voitures