La situació de Francesco Bagnaia no està resultant gens senzilla de gestionar. Encara que Gigi Dall'Igna, Davide Tardozzi i Claudio Domenicali eren totalment conscients de les conseqüències que podria portar l'ascens de Marc Márquez a l'equip oficial de Ducati, el cert és que no esperaven que poguessin ser tan greus. Però perquè estaven convençuts que el torinès seria el seu principal rival, i continuaria lluitant per victòries i pel títol de MotoGP.

Marc Márquez Assen
Marc Márquez

De fet, abans de començar l'actual temporada hi havia gent que considerava 'Pecco' com el favorit en la baralla pel campionat, gràcies a la dilatada experiència que té en la Desmosedici, i per haver mostrat un domini impressionant el 2024, guanyant un total d'11 curses els diumenges, i set Tissot Sprint. A més, esperaven que tingués set de revenja per haver perdut el trofeu, que va acabar en mans de Jorge Martín, gràcies a la seva consistència i regularitat.

Però la realitat és que el '63' està sent una de les grans decepcions de l'any. En cap moment no s'ha trobat còmode amb la Desmosedici GP 25, i ha intentat de tot per revertir la seva situació actual, i canviar la dinàmica en la qual es troba. De moment, no només s'ha vist eclipsat pel seu company de box, sinó que també ha estat clarament superat per Álex Márquez, encara que tingui una moto inferior, i per altres pilots com Marco Bezzecchi, Fabio Di Giannantonio, Maverick Viñales, Fabio Quartararo, Pedro Acosta o Franco Morbidelli en els últims Grans Premis.

Alex Márquez seriós
Alex Márquez

Bagnaia tan sols ha pogut celebrar una victòria, i va ser gràcies a un error de Marc, que se'n va anar a terra quan liderava amb total autoritat. I ja no només és un problema de 'feeling' amb la moto, sinó de confiança, com han advertit molts experts. Ha perdut la motivació, veient que està a pràcticament 200 punts de Márquez, quan encara ni tan sols hem arribat a la meitat de la temporada, i està totalment destrossat.

Els problemes mentals de l'ex del Prima Pramac Racing preocupen a tots en el Ducati Lenovo Team, on esperen poder recuperar la seva millor versió, i que les coses canviïn a partir d'estiu.

Bagnaia, en teràpia

A Itàlia també estan molt atents a tot el que passa amb Bagnaia, que s'havia convertit en el gran ídol del país, sent el primer transalpí en guanyar en la categoria reina per primera vegada des de Valentino Rossi, que ho va fer per última vegada el 2009.

I al seu país natal, molts diaris han arribat a assegurar que "Pecco està necessitant tractament mèdic continuat". Sens dubte, no ha sabut gestionar l'arribada de Marc, i deixar de ser el pilot principal de Ducati.