La decisió sobre quin serà la marca que vesteixi el Barça a partir de la temporada 2025/26 és imminent. Tal com ha pogut confirmar ElNacional.cat, l'elecció definitiva es produirà durant aquest mes de març, ja que la marca triada necessita temps per desenvolupar el projecte. I la junta directiva blaugrana ja ha aconseguit esfullar la margarida fins a quedar-se amb dues favorites, Nike o Puma. La tercera via, que el Barça fabriqués les seves pròpies samarretes, ja ha estat descarta, per la dificultat a l'hora de distribuir i vendre tot el marxandatge blaugrana.

El Barça, doncs, té sobre la taula 2 opcions, seguir amb Nike, marca unida al club blaugrana des de 1988, o canviar i aliar-se amb Puma, que en els últims anys ha fet un pas de gegant a l'hora d'assentar-se com una de les marques més importants del panorama, juntament amb Adidas i la pròpia Nike.

Barça samarreta blanca / Foto: FC Barcelona
La samarreta blanca de Nike / Foto: FC Barcelona

Puma paga més que Nike

I és que en els últims dies s'han produït moviments importants. Veient com Puma li guanyava terreny, Nike ha mogut fitxa i ha fet una oferta en la qual millora la xifra que ara percep el Barça, prop de 105 milions d'euros entre fixos i variables. Amb aquesta oferta, Nike espera llimar asprors, ja que en els últims anys la relació s'ha refredat, després que el Barça considerés que Nike no estava tractat com es mereixia la samarreta, amb faltes d'estoc en algunes tendes, a més d'altres punts de fricció, que van portar el Barça a moure's.

Puma no ha tardat a reaccionar, posant a sobre de la taula una espectacular oferta que ha portat al Barça a un intens debat. I és que la marca alemanya paga entre 20 i 30 milions d'euros més del que ofereix Nike, al que afegeix la decisió d'assumir la indemnització que el Barça li ha de pagar a Nike per trencar l'acord abans de temps.

Joan Laporta EFE
Joan Laporta, president del Barça / Foto: EFE

La decisió, imminent

Amb totes les cartes a sobre de la taula, ha arribat el moment de prendre una decisió. D'una banda, el Barça valora l'esforç de Nike, a més que l'empresa nord-americana té més tendes i més valor marca. D'altra banda, tanmateix, una part de la junta directiva considera que en la situació econòmica actual no es poden malgastar els prop de 30 milions que Puma paga de més.

A tot s'afegeix que en els últims anys Nike sembla haver perdut l'interès en el món del futbol, deixant escapar diversos clubs emblemàtics i oferint uns dissenys poc treballats, fins al punt que hi ha temporades que alguns clubs tenen el mateix disseny, canviant només els colors. Puma, en canvi, està millorant una llista de clubs i ara vol el Barça.