Álex Márquez va deixar pràcticament sentenciat el subcampionat de MotoGP al Gran Premi d'Austràlia. Tot i que no va poder pujar al podi, ni a la Tissot Sprint de dissabte ni a la cursa de diumenge, novament va mostrar un bon rendiment, i va finalitzar en sisena i quarta posició, respectivament. Així que malgrat haver finalitzat per darrere de Marco Bezzecchi en ambdues proves, manté el seu avantatge en la classificació general, a 97 punts de distància del pilot de l'Aprilia Factory Racing Team.

L'italià està en un moment de forma excel·lent, com ho demostren les seves dues victòries consecutives a les curses curtes, i ara es presenta com el gran rival de l'ilerdenc, després d'haver superat Francesco Bagnaia, que no deixa de decebre. Però cal un miracle perquè el ‘72’ sigui capaç de superar el germà petit de Marc Márquez, considerant que tan sols falten tres Grans Premis perquè finalitzi el curs.
Serà la primera vegada en la història que dos germans ocupin els dos primers llocs del campionat, demostrant que la família Márquez Alentà té un do especial. I el dues vegades campió del Món, una a Moto3 i una altra a Moto2, vol que el seu increïble rendiment sigui recompensat amb un nou contracte al Gresini Racing Team, que inclogui una millora important en la seva fitxa. Perquè, encara que pugui semblar sorprenent, és dels pilots pitjor pagats en la categoria reina.

Percep un sou inferior al milió d'euros, i creu que ha fet mèrits per merèixer cobrar considerablement més. Així que no ha dubtat a sol·licitar una millora a Nadia Padovani, qui és la propietària de l'equip després de la mort del seu marit, Fausto Gresini, fa uns anys. Àlex és molt feliç, i sempre que té l'oportunitat es mostra agraït per la confiança que li han mostrat des que va arribar, fa tres anys, procedent de l'LCR Honda Castrol.
No obstant això, té ofertes per marxar, i no amaga que té la temptació d'anar a un equip de fàbrica.
A Gresini no poden pagar més a Àlex
Com és lògic, a Gresini estan encantats amb les actuacions i amb l'actitud que Àlex ha tingut en tot moment, i saben que es mereix cobrar més. El problema és que no es poden permetre apujar-li el sou.
Perquè no tenen un pressupost gaire elevat, i les despeses augmentaran el curs vinent, ja que hauran de pagar més diners a Ducati per tenir una moto oficial, que serà per al petit dels Márquez.