La renovació de Marc Márquez amb el Ducati Lenovo Team és un tema que marca l'actualitat de MotoGP. A l'espera que es produeixin els primers moviments al paddock, que no haurien de trigar a arribar, el gran protagonista és l'actual campió del Món. I és que no s'ha atrevit a garantir la seva continuïtat a l'equip, i hi ha diversos factors que li generen dubtes, motiu pel qual ha demanat paciència, abans de prendre una decisió definitiva.

Mai no ha ocultat que és molt feliç a la marca de Borgo Panigale, on ha aconseguit conquerir el seu setè títol en la categoria reina, el primer des del 2019, després de molts anys realment complicats per culpa de les lesions. Està eternament agraït a Davide Tardozzi i a Gigi Dall’Igna per la confiança que li han mostrat en tot moment, i per haver-lo triat per ocupar el seient que Enea Bastianini va deixar lliure amb la seva marxa a KTM.

Enea Bastianini Ducati / Foto: EFE
Enea Bastianini

Però el ‘93’ ja té 32 anys, i no vol córrer riscos. I abans de signar res, vol esperar a valorar totes les opcions que té sobre la taula, per decantar-se per la que li resulti més cridanera. Hi ha diversos factors que seran determinants, començant per veure qui serà el seu company de box. Francesco Bagnaia té molt difícil continuar a l'equip oficial, i el nom que ha sonat amb més força per reemplaçar-lo és Pedro Acosta.

Una opció que no agrada gens a Márquez, qui no desitja compartir equip amb el murcià, a causa de la tensa relació que existeix entre tots dos. Així mateix, també s'ha encarregat de vetar altres noms, com el de Marco Bezzecchi. No obstant això, la gran prioritat per a Marc serà tenir una moto competitiva, a causa dels dubtes que existeixen pel canvi en el reglament de MotoGP que es produirà el 2027. Perquè no queda clar que les Desmosedici continuïn sent les millors motos.

Gigi Dall'Igna, pensatiu durant el GP del Japó / Foto: Europa Press
Gigi Dall'Igna

En especial, pel canvi als combustibles 100% renovables, que poden provocar un terratrèmol en la categoria reina.

Ducati, amb desavantatge respecte als seus rivals

Mentre marques com Honda o Yamaha semblen estar molt més avançats en aquest apartat, a Ducati s'han quedat enrere per culpa de la forta crisi econòmica que viu Shell, el seu principal proveïdor.

Si això no se soluciona a temps, i Márquez no acaba satisfet amb la nova Desmosedici que utilitzaran el 2027, no tindrà cap tipus de problema a l'hora de fer les maletes.