Messi engrandeix la seva llegenda al Mundial i el món del futbol torna a caure rendit als seus peus

Messi va tornar a demostrar ahir davant Algèria que, mentre segueixi jugant a futbol, sempre hi haurà aficionats disposats a encendre el televisor per veure'l jugar encara que siguin les 3 de la matinada. L'astre argentí va deixar una actuació per al record amb un hat-trick que li va servir per convertir-se en el màxim golejador de la història dels Mundials, igualant a Miroslav Klose amb 16 gols.

El '10' de l'albiceleste va assumir el pes de l'equip en el debut mundialista i es va encarregar de ser el primer gran MVP del torneig amb una actuació estratosfèrica que passarà a la història de la Copa del Món. 

El llegat de Messi es fa etern a l'Argentina

No obstant això, els gols de Messi portaven escrit un missatge molt més profund del que pot semblar. A l'exjugador blaugrana se'l va veure visiblement emocionat quan va anotar el primer gol del partit, conscient que aquest sisè Mundial podria ser el seu últim ball amb l'Argentina.

Leo Messi Argentina
Leo Messi Argentina

A més, quan l'atacant de 38 anys va ser substituït, va arribar un dels grans moments de la nit: Lionel Scaloni no va poder contenir les llàgrimes quan Messi va anar a abraçar-lo després del canvi, una reacció que va fer la volta al món ràpidament i que demostra com és d'estimat Messi al vestidor argentí. 

Ronaldo Nazário i Haaland es rendeixen a la llegenda

L'actuació de Leo no va passar desapercebuda per a una de les grans llegendes dels mundials, Ronaldo Nazario. L'atacant brasiler, guanyador de dues Copes del Món i una de les grans icones de tota una generació, no va dubtar a desfer-se en elogis cap a Messi després del partit: 'Cada vegada que Messi trepitja la gespa, la resta es torna històric i elegant. És hora que el món deixi d'amagar-se i accepti el fet que és el millor jugador de tots els temps. Continua rendint cada temporada i a la Copa del Món'. 

La realitat és que el llegat de Messi és etern i cada vegada més llegendes d'aquest esport no es mosseguen la llengua per reconèixer que no hi ha cap altre futbolista com ell al món. Una altra de les reaccions que més ha fet parlar després de la victòria de l'Argentina sobre Algèria (3-0) és la d'Erling Haaland a Snapchat. L'ariet noruec va publicar un selfie en què va escriure: "Messi is a madman" (Messi és un boig). 

Snapchat Haaland
Snapchat Haaland

El Barça també li ret homenatge

La gran nit de Leo Messi també va ser celebrada amb entusiasme per la parròquia barcelonista, que mai oblidarà el pes de l'argentí en la història del Barça i que continua sentint cada èxit seu com una alegria pròpia. No és casualitat que el club barcelonista hagi volgut sumar-se al reconeixement amb un vídeo homenatge en què apareixen tots els gols de Messi amb la samarreta blaugrana, un repàs emocional a una trajectòria irrepetible al Camp Nou.

L'exhibició del crac argentí no va passar desapercebuda tampoc a l'altra punta del món, concretament a Bangladesh. A uns 17.000 quilòmetres, milers d'estudiants i aficionats es van concentrar a la Daffodil International University per celebrar una nova exhibició del capità de l'albiceleste. La passió per Messi i per la selecció argentina va tornar a quedar patent en un país on l'equip sud-americà es viu gairebé com a propi, amb banderes, samarretes i festes massives cada vegada que l'astre argentí signa una nit gran.

Messi buscarà continuar fent història en la següent cita de l'Argentina al Mundial contra Àustria, dilluns vinent a les 19 de la tarda. Cal recordar que en aquest partit l'atacant de Rosario podria superar el rècord de gols que ostenta juntament amb Miroslav Klose i convertir-se en solitari en el màxim golejador de la història dels Mundials.