El canvi de seient que va protagonitzar Fernando Alonso, en aquesta nova temporada de Fórmula 1, va sorprendre a propis i estranys. El pilot asturià va decidir abandonar Alpine, on va ser menystingut en favor del francès Esteban Ocon - per part d'un Omar Szafnauer a qui el temps ha acabat traient la raó i ha acabat acomiadat de l'equip francès - per recalar a Aston Martin. L'escuderia britànica va ser una de les pitjors la campanya anterior, tanmateix, la decisió del Nano, va ser tot un encert.

El gran inici de temporada protagonitzat pel veterà pilot va començar a inflar el suflé, alimentant la il·lusió entre els aficionats alonsistas, que somiaven veure l'asturià conquerint de nou el més alt del podi. I ha estat molt a prop d'aconseguir-ho. El cert és que durant els primers Grans Premis, Fernando ha obtingut diversos podis que feien somiar amb la possibilitat de veure la tan famosa victòria número 33. Això no obstant, s'ha quedat a les portes, perquè Max Verstappen està intractable.

Max Verstappen celebrant amb el puny en alt en el GP de Bèlgica / Foto: Europa Press
Max Verstappen celebrant amb el puny en alt en el GP de Bèlgica / Foto: Europa Press

Aston Martín pateix una davallada de rendiment

L'asturià s'ha quedat a prop de ser primer, tot i això, el seu millor resultat ha estat una segona posició que ha assolit en dues ocasions. Quan més a prop va estar va ser en el Gran Premi de Mònaco, quan Verstappen, el líder destacat del mundial, li va arrabassar la pole position en l'últim segon. En cas d'haver sortit en primera posició de la graella, en un traçat com el de Montecarlo, un altre gall cantaria.

A escala general, l'AMR23 ha rendit per sobre de les expectatives, amb un gran primer tram de temporada que es pot qualificar de notable. Tanmateix, després de les suposades millores introduïdes al Canadà, el monoplaça d'Aston Martin s'ha quedat estancat, veient com la resta d'equips ha anat avançant en el desenvolupament del seu cotxe.

Fernando Alonso posant al costat d'|juntament ambEsteban Ocon i Max Verstappen al podi de Monaco / Foto: EFE
Fernando Alonso posant al costat d'Esteban Ocon i Max Verstappen al podi de Monaco / Foto: EFE

Així doncs, la resta d'escuderies, sense comptar a un Red Bull que hi és a anys llum de la resta, ha passat per la dreta a l'equip britànic, fent que Fernando Alonso - malgrat treure'l un gran rendiment al cotxe - cada vegada estigués més lluny dels llocs davanters, quallant així, un final de primer tram complicat.

La 33 és només un somni

Després de les últimes actuacions de l'equip Aston Martin, el cert és que el suflé, que cada vegada anava creixent més, ha acabat per desinflar-se. Els aficionats ja van fent-se a la idea que, tret de miracle, aquest 2023 Fernando Alonso no serà capaç de tornar a guanyar una cursa de Fórmula 1.

Fernando Alonso Aston Martin GP Hungra seriós / Foto: EFE
Fernando Alonso seriós durant el GP d'Hongria / Foto: EFE

De fet, ha estat el mateix pilot el que s'ha encarregat d'acabar d'enterrar les seves opcions a aconseguir la victòria número 33 de la seva carrera, almenys aquest any. "A Mònaco vam ser molt a prop i al Canadà també, però crec que hi haurà més oportunitats malgrat que, de manera realista, Red Bull està molt per davant. La 33 se l'ha emportat l'equip com a motivació i ho intentarem tots els caps de setmana, encara que ara sembli impossible. No crec que perquè ho vulgui ho aconseguiré. No crec que hi hagi cap possibilitat real d'aconseguir-ho aquest any tampoc", va assegurar el pilot, i és que Max Verstappen no en deixarà passar ni una sola oportunitat de pujar al primer calaix.