Després d'un inici esperançador, sembla que el globus d'Aston Martin s'està punxant. L'escuderia britànica no està aconseguint evolucionar el monoplaça al mateix ritme que els seus competidors, el que l'ha deixat per sota no només ja de Red Bull, sinó també de Mercedes i de McLaren, i molt igualada amb Ferrari. Tot això només permet que Fernando Alonso opti per la 7a posició, la qual cosa provoca que la somiada victòria 33 estigui passant a ser un impossible.

"Hem estat lents tot el cap de setmana, en totes les sessions. I no ha estat diferent en carrera. Ens faltava ritme al principi amb Gasly, i al final amb Pérez i amb Albon. Intentem mantenir-nos en pista amb els pneumàtics mitjans molt temps, ens va beneficiar la sortida del cotxe de seguretat i aprofitem per muntar els tous. A partir d'allà, a intentar mantenir la posició", va afirmar un decebut Alonso després de la carrera de Silverstone, en la qual el pilot asturià es va veure durant moltes voltes fins i tot per sota d'un Williams i d'un Alpine.

Fernando Alonso Aston Martin micròfon / Foto: Europa Press - Xavi Bonilla
Fernando Alonso, pilot d'Aston Martin / Foto: Europa Press - Xavi Bonilla

La caiguda a l'infern d'Aston Martin

En poques curses, doncs, Fernando Alonso ha passat de somiar lluitar amb Max Verstappen a reviure els temps d'Alpine, en la que es veia obligat a obrar miracles per sumar punts. "Fa dues carreres, lluitàvem per la victòria... A Hongria tornarem", va afegir Fernando Alonso, que espera que Aston Martin es posi les piles i torni al camí de l'inici de la temporada. En cas de no ser possible, l'asturià es podria plantejar fins i tot no renovar el seu contracte, ja que Alonso no pensa en projectes a llarg termini, sinó en l'èxit a curt termini.

"Sabem que el cotxe és fort en moltes condicions, però la seva finestra operativa des d'un punt de vista aerodinàmic no és i no ha estat tan àmplia com ens agradaria que fora", va afirmar Tom McCullough, responsable de rendiment d'Aston Martin després de la carrera del Canadà. "El nostre objectiu és fer un cotxe que pugui operar en qualsevol circuit en qualsevol condició", va afegir, un objectiu que, de moment, no s'ha aconseguit.

Fernando Alonso al volant del AMR23 en el GP de Canada / Foto: EFE
Fernando Alonso, durant el Gran Premi de Canadà / Foto: EFE

Honda no vol treballar amb Fernando Alonso

I a llarg termini el futur no sembla ser molt millor, ja que l'entrada d'Honda a Aston Martin va pel camí de suposar la sortida de Fernando Alonso. El pilot asturià va tenir molts problemes amb la constructora nipona quan Honda facilitava els motors a McLaren, unes dures crítiques que al Japó no han oblidat.

Honda, la fabricant del motor amb què estan volant els Red Bull, temen que Fernando Alonso torni a ser combatiu si en un inici hi ha decisions, per la qual cosa li han demanat a Aston Martin que l'asturià no segueixi quan ells entrin en acció. De moment, Lawrence Stroll espera que Fernando Alonso situï a l'escuderia a la zona alta de la classificació, un progrés que acabi amb el títol Mundial quan entri Honda el 2026.