La prioritat de Ducati en aquests moments és assegurar-se la continuïtat a llarg termini del gran referent del projecte, Marc Márquez. Estan encantats amb ell, i desitgen retenir-lo tot el temps que sigui possible. Finalitza el seu contracte el 2026, i la intenció és poder arribar a un acord per la via ràpida, i que no es demori en excés. I si pot ser a principis d'any, per evitar alguna sorpresa, molt millor. Però no serà una tasca tan senzilla.

Per començar, per l'oferta que a Honda tenen preparada per recuperar el ‘93’, al qual continuen trobant a faltar. De nou, tornen a ser competitius, i tenen un pressupost infinit, que provoca que estiguin disposats a convertir a l’il·lerdenc en el més ben pagat de la història de MotoGP, superant el sou que percebia abans, de 25 milions d’euros a l’any. Una proposta que seria molt difícil de rebutjar, especialment, si li asseguren poder lluitar pel títol.

I un altre motiu pel qual el de Cervera no acaba de tenir clara la seva continuïtat a la marca de Borgo Panigale és pels dubtes amb la moto. Com s'ha demostrat en aquesta recta final de temporada, la Desmosedici ja no és tan dominant com ho era prèviament. Les Aprilia s'han acostat molt, i Gigi Dall’Igna està obligat a trobar una solució als problemes de fiabilitat que ha exhibit la GP 25, i que han llastat Francesco Bagnaia, que s'ha queixat públicament.

Gigi Dall'Igna Ducati MotoGP Americas
Gigi Dall'Igna

El problema és que les concessions impedeixen poder realitzar moltes proves, ni portar noves peces. Estan molt limitats per culpa del reglament, en estar en el rang A, i això dona avantatge a la resta de fàbriques. Un altre contratemps també ha estat la lesió de Márquez, que li va impedir fer els tests al Circuit de Xest Ricardo Tormo, i donar la seva opinió sobre la GP 26. De manera que serà necessari esperar fins al mes de febrer per conèixer la nova moto, al Circuit de Sepang, Malàisia.

Fins a aquell moment, Marc no vol saber res d'una possible renovació, i prefereix esperar per veure si la nova Desmosedici és tan completa com hauria de ser, i si pot revalidar el títol de campió.

Márquez deixa les converses paralitzades

Davide Tardozzi ja sap que Márquez no vol córrer cap risc, ara que ja té 32 anys, i si l'inici de temporada no és tan satisfactori com espera, no dubtarà a l'hora de sortir de Ducati.

Davide Tardozzi durant el Gran Premi de Qatar
Davide Tardozzi 

Lògic que hi hagi nervis…