Marc Márquez travessa un moment de triomf i preocupació a parts iguals. Després d'aconseguir el seu novè títol mundial, el setè a MotoGP, el pilot espanyol celebra una fita històrica. És el primer campionat que aconsegueix fora d'Honda. L'eufòria a l'equip italià és total. Tot i això, no hi ha temps per relaxar-se. La mirada ja està posada en l'any vinent.
El motiu de la preocupació és que la competència no s'atura. Les Aprilia, amb Jorge Martín i Marco Bezzecchi, han fet passos importants en el desenvolupament. Les KTM, liderades per Pedro Acosta i Brad Binder, també evolucionen ràpid. Mentrestant, les Ducati mostren senyals d'estancament.
Marc Márquez va guanyar amb la Ducati de l'any passat, la del 2025 era pitjor
La moto de l'any passat, la Desmosedici GP24, va ser la que va portar Marc a l'èxit, gràcies al seu talent extraordinari. Ha estat Marc Márquez qui ha fet bona una moto complicada. Ha tapat les mancances del model amb la seva habilitat sobre la pista. La Desmosedici GP24 tenia problemes de tracció i estabilitat, però Marc els va compensar amb el seu control magistral. La seva capacitat per adaptar-se a les limitacions tècniques ha estat clau per sumar punts i el títol.
Mentrestant, la moto del 2025, la Desmosedici GP25, no era millor. Pecco Bagnaia ha competit amb aquest model i els resultats mostren la bretxa amb Márquez. A quatre curses per al final, Bagnaia és tercer al Mundial amb 274 punts. En Marc, amb la moto de l'any anterior, suma 545 punts. La diferència és abismal i evidencia que la moto no està a l'altura de la competència.
Per mantenir el nivell, Ducati s'ha de revolucionar. La marca italiana ha de millorar motor, xassís i electrònica. La capacitat de Marc per guanyar amb un model inferior ha estat excepcional, però no es pot repetir cada temporada. L'any que ve, la pressió serà encara més gran.
Ducati necessita una revolució en la moto del 2026 per mantenir-se al capdamunt
Márquez és conscient que el desè Mundial serà més difícil. Les Aprilia i KTM han trobat el camí del progrés. La GP25 s'ha de reinventar per competir de tu a tu. En Marc no pot dependre únicament del seu talent. Ducati necessita un salt tecnològic. Sense això, l'espanyol podria veure com el títol s'escapa.
El pilot, malgrat la preocupació, manté la motivació intacta. Sap que la victòria requereix treball en equip, innovació i constància. L'experiència li ha ensenyat que a MotoGP cada detall compta. Cada revolt, cada frenada i cada ajust tècnic pot marcar la diferència.
Marc Márquez continua sent el referent de la categoria reina. Però el desafiament del desè títol mundial no es resoldrà només amb la seva destresa. Les Ducati no les pilota qualsevol. I la moto ha d'estar a l'altura del seu geni competitiu. Ducati ha d'actuar ràpid. L'any que ve no hi haurà marge d'error.