El món de MotoGP no només es disputa en la pista, sinó també als despatxos, on els contractes i els sous marquen diferències significatives entre els pilots. Segons ha revelat el mig especialitzat 'Motoesprint', el pilot espanyol Marc Márquez és un dels dos més ben pagats de la graella. Comparteix equip amb l'actual bicampió del món, Pecco Bagnaia, a Ducati, però la diferència salarial entre ambdós no passa inadvertida: Marc Márquez percep 12 milions d'euros a l'any, cinc milions més que el seu company d'escuderia.
La diferència d'ingressos en sorprèn molts, especialment perquè Márquez es va incorporar a Ducati recentment i encara no ha guanyat cap títol amb la marca italiana, mentre que Bagnaia ha conquerit dos campionats consecutius i és el principal referent de l'escuderia. No obstant això, la figura mediàtica i el palmarès històric de Marc, amb vuit títols mundials, sis d'ells en MotoGP, el continuen posicionant com un dels actius més valuosos del campionat.

Marc Márquez gairebé dobla el sou de Pecco Bagnaia
Juntament amb Márquez, a dalt de tot de la llista salarial, figura Fabio Quartararo, el pilot francès de Yamaha, que també rep 12 milions d'euros anuals. Aquesta igualtat entre dos campions mundials contrasta amb el tercer lloc en la classificació, ocupat per Bagnaia, que malgrat el seu impressionant palmarès recent, cobra només 7 milions d'euros per temporada.
Darrere del trio se situa l'actual campió del món, Jorge Martín, que ha canviat d'equip aquesta temporada després de deixar el Pramac Racing (equip satèl·lit de Ducati) per unir-se a Aprilia. El seu nou contracte li garanteix 4,2 milions d'euros anuals, consolidant-se com un dels pilots més ben pagats fora del trident principal.
Jorge Martín i Maverick Viñales, fregant el pòdium
En aquesta mateixa línia salarial es troba Maverick Viñales, que milita en l'equip satèl·lit de KTM, i cobra 4 milions d'euros per temporada. Un esglaó per sota apareix Joan Mir, que continua en Honda amb un salari de 3 milions, en un projecte que encara busca tornar a la competitivitat després dels anys de glòria de Márquez.

Un dels noms més prometedors del futur, Pedro Acosta, ja apareix en aquesta llista amb un salari notable: 1,5 milions d'euros en el seu debut amb l'equip oficial de KTM.