No tot són bones notícies per a Dorna i per a Liberty Media. Malgrat que aquesta temporada va començar de forma molt positiva, generant una gran expectació, l'audiència ha anat disminuint a mesura que avançaven les setmanes, i molta gent assenyala un mateix culpable. Perquè creuen que Marc Márquez és el principal responsable de la pèrdua d'interès que ha tingut el públic de MotoGP recentment, arribant a ser superats per Moto2 en les últimes setmanes.

I els motius que hi troben són senzills. I és que la gent s'ha avorrit que no hi hagués competència en cap Gran Premi, i que el ‘93’ arrasés a tots els circuits. Cal recordar que va aconseguir un total de set doblets consecutius, és a dir, més de dos mesos seguits guanyant absolutament totes les proves, i conquerint el trofeu quan encara faltaven moltes curses per celebrar-se. Això ha provocat que moltes persones renunciessin a anar als circuits, o a veure els GP a casa seva.

Es va perdre l'efecte sorpresa, i la gràcia per saber qui guanyaria. El monopoli de l'ilerdenc va avorrir els espectadors, que volen veure més igualtat, i començar amb la incertesa de saber qui aconseguiria fer la ‘pole position’, i qui guanyaria la cursa dominical i la Tissot Sprint. Tampoc no ha ajudat el pèssim rendiment que ha exhibit Francesco Bagnaia aquesta campanya, i les constants lesions de Jorge Martín, que li han impedit poder estar al 100%, i s'ha perdut gairebé tota la temporada.

Jorge Martín test Montmeló
Jorge Martín 

Així mateix, la insultant superioritat de les Ducati en els primers mesos també va provocar una falta d'interès, ja que l'habitual era que tots els pilots de l'estructura de Bolonya ocupessin el podi, i acompanyessin Marc. Àlex Márquez era el segon classificat pràcticament per decret, i ‘Pecco’, Franco Morbidelli, Fermín Aldeguer o Fabio Di Giannantonio es barallaven per la plaça que quedava lliure. Un problema que es va solucionar després de l'estiu.

Perquè la irrupció de Marco Bezzecchi i de Pedro Acosta, a més dels dos podis de Joan Mir i alguna sorpresa puntual com Raúl Fernández, Fabio Quartararo o Enea Bastianini, han donat una mica més de morbo. Però ja era massa tard.

Dorna i Liberty Media esperen que el 2026 sigui més igualat

La trista realitat és que pràcticament sempre els mateixos pilots han ocupat el podi, i el campionat en cap moment ha estat igualat. I per primera vegada des del 2020, el títol no s'ha definit en l'última cursa, una cosa que també ha fet perdre espectadors.

Pedro Acosta KTM
Pedro Acosta 

Dorna i Liberty Media esperen que això canviï el 2026, i que Márquez es trobi amb més rivals a la pista. Bezzecchi i Acosta són les grans esperances.