L'Espanyol està a un sol pas de segellar la permanència aquest diumenge en la seva visita al Leganés i Manolo González no pensa en una altra cosa. El conjunt perico ja ha superat el llindar de 40 punts que popularment s'atribueix a la permanència, però les matemàtiques encara no certifiquen que l'Espanyol jugarà a Primera Divisió la pròxima temporada i, per tant, l'objectiu del conjunt perico és segellar-la.
En aquest sentit, el tècnic blanc-i-blau ha avançat que "demà no anirem a empatar, anirem a guanyar. Sortirem a guanyar sabent que és un rival molt dur", però s'ha enfrontat a una qüestió que l'ha tret de polleguera quan se li ha plantejat no assolir la permanència matemàtica a Butarque i sí aquest pròxim dijous en el derbi contra el Barça: "No tot gira entorn del Barça", ha rematat el gallec.
Una vez más, excepcional Manolo González defendiendo los intereses del #RCDE ante la bochornosa pregunta del periodista de TV3. Una más.
— Álvaro (@Asalarik) May 10, 2025
“No tot gira al voltant del Barça” como resumen de la situación políticosocial de tantos y tantos clubes catalanes en sus respectivos deportes. pic.twitter.com/ayBqTh1PsH
Manolo González: "El partit del Barça ara mateix m'és força igual"
"A mi el partit del Barça ara mateix m'és bastant igual", ha començat Manolo. El preparador perico ha sentenciat que "no miro més enllà" del partit contra el Leganés perquè "jo vull salvar-me el més aviat possible. Si pot ser demà, millor".
En aquest sentit, amb l'Espanyol amb la permanència a tret aquest dimecres, Manolo González ha considerat que "la pregunta és bastant lògica" perquè "qualsevol soci de l'Espanyol es vol salvar demà". Per aquesta raó, l'exentrenador del filial ha conclòs que "preguntar pel Barça quan juguem d'aquí a 5 dies no li trobo gaire sentit, la veritat".

El Leganés necessita els tres punts com mai
Mentre que l'Espanyol tindria l'objectiu pràcticament assolit amb tan sols sumar, el Leganés necessita els tres punts com mai. El conjunt pepinero és el penúltim classificat i un resultat que no sigui el dels tres punts cavaria la seva tomba en vista que el separen quatre punts de la salvació.
Amb tot, a banda d'Espanyol, els madrilenys encara tenen xocs per davant que perfectament poden guanyar. L'immediat després de la visita dels blanc-i-blaus és la visita al Vila-real, partit que, a priori, es presenta com a molt complicat. Amb tot, seguidament, jugarà al camp de Las Palmas (18è) i acabarà rebent el Valladolid (20è).