Robert Lewandowski no travessa el seu millor moment. Especialment des del punt de penal. Aquesta temporada ha executat tres penals. I només n'ha marcat un. El que va anotar davant el Celta a Vigo. Va ser un gol decisiu. Però insuficient per tapar el problema.

Les errades pesen. I la que va tenir contra l'Atlètic de Madrid el va deixar exposat. Minut 36. L'àrbitre revisa al VAR el derrocament de Barrios a Olmo. Penal clar. I Lewandowski agafa la pilota. Com sempre. És el llençador oficial perquè Hansi Flick així ho va decidir.

Robert Lewandowski Barca
Robert Lewandowski Barça

Lewandowski, protagonista en un dels pitjors registres de la història del Barça

El polonès inicia la seva cursa. S'estalvia aquesta paradinha que ha provocat més d'un infart. Però en colpejar, la pilota marxa molt alta per damunt del travesser d'Oblak. Un error groller que va recordar al de Sergio Ramos fa uns anys en unes semifinals de la Champions League contra el Bayern de Munic. El resultat: penal fallat. I no és el primer. Robert ja n'havia fallat un altre davant del Sevilla. Aleshores el marcador era d'empat a 0 i un gol hagués pogut canviar el partit. Però va fallar. I el Barça va acabar perdent 4-1.

Lewandowski Hansi Flick queixes Barça Europa Press
Lewandowski i Hansi Flick Europa Press

En total, tres penals tirats aquest curs. Però només un convertit. Els altres dos, fora. Ni tan sols van anar entre pals. Les estadístiques són demoledores. Segons MisterChip, Lewandowski és el primer jugador del Barça en tota la història de La Liga que llança dos penals fora en una mateixa temporada. Un registre històric. Però molt negatiu.

Així les coses, ha començat el debat al vestidor sobre si ha de seguir sent Lewandowski el llançador indiscutible, o aquest privilegi ha de ser per a altres jugadors encara que el polonès sigui al camp. I en aquest sentit, hi ha un sentiment unànime.

Prefereixen que els tiri Lamine Yamal o, en absència seva, Raphinha

La plantilla vol un canvi. I el nom que assenyalen molts és el de Lamine Yamal. Quan ell és al camp, creuen que és el més preparat per assumir el llançament. I si el Lamine no hi és, l'alternativa també és clara: Raphinha. És la segona opció dins de l'equip. Un jugador tècnic. Precís. Segur.

Amb tot, Robert seguirà llançant les penes màximes. És la referència del gol a l'equip i, llevat de circumstàncies concretes en què decideixi cedir, el polonès serà l'encarregat de llançar des dels onze metres.