El món del motor està en constant moviment. I més aquesta temporada i la vinent, quan acaben gran part dels millors contractes. Marc Márquez, per exemple, ha estat un dels que canvia aquest 2024, deixant enrere Honda i estrenant-se amb l'equip Gresini Racing. Tot té a veure amb la seva necessitat de buscar el títol i de trobar un equip competitiu.

Un dels interessats va ser KTM, la marca que ja havia estat al costat del pilot de Cervera en els seus inicis. Però també van aparèixer altres equips que van intentar endur-se Marc Márquez per a aquesta temporada. I encara que Gresini va ser el vencedor, van aparèixer bastants dubtes.

Marc Márquez riendo Honda / Foto: EFE
Marc Márquez celebrant un podi amb Honda / Foto: EFE

Marc Márquez va rebutjar KTM i Aprilia

Un dels equips interessats va ser KTM, que ja té una moto competitiva i podria guanyar curses. Però l'oferta va ser rebutjada per la falta de confiança. I també va aparèixer una marca com Aprilia, que tenia a disposició alguna plaça si Márquez es decidia. Tot i això, havia de fer alguns moviments que podrien haver generat tensió dins de l'equip. I encara que li haguessin ofert un xec en blanc, i que segueixin estant disposats a gastar-se els diners que facin falta, també van ser rebutjats.

Però el gran problema va ser la falta d'acord amb la durada del contracte. Marc Márquez pretenia firmar per només una temporada a l'espera de tenir una nova opció de canvi d'equip al 2025. I qui es va posar més de cara va ser l'equip Gresini, que va acceptar l'any de contracte. A més, també tindria un gran ambient dins de l'equip, ja que el seu germà Àlex Márquez serà el company d'equip.

Marc Márquez en los tests del Ricardo Tormo con Gresini / Foto: Europa Press
Marc Márquez pilotant la Ducati de l'equip Gresini / Foto: Europa Press

Molts finals de contracte a MotoGP

Una bona tàctica de Marc Márquez, ja que la propera temporada tindrà moltes més opcions sobre la taula. Jorge Martín, Miguel Oliveira, Raúl Fernández, Jack Miller, Joan Mir, Fabio Quartararo, Àlex Rins, Pecco Bagnaia, Enea Bastianini, Aleix Espargaró, Maverick Viñales, Franco Morbidelli, Takaaki Nakagami, Pedro Acosta, Marco Bezzecchi, Fabio di Giannantonio, Álex Márquez i el mateix Marc Márquez acaben contracte al final de la temporada vinent.

I això significa que per al 2025 hi hauran moltes marques que podrien negociar el fitxatge de Marc Márquez. Però tot dependrà de com rendeixi sobre l'asfalt i si aquesta temporada demostra que té opcions de tornar a ser el millor sobre la seva nova Ducati. El que sembla és que sí serà un pilot molt competitiu, però primer de tot s'haurà de demostrar sobre l'asfalt. El que sembla que està garantit és un gran ball de pilots i equips d'aquí a un any.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!