La Kings League és una competició irreverent, desenfadada i totalment imprevisible. És normal, doncs, que el seu màxim responsable i president sigui Gerard Piqué. Però és que en els últims dies ha estat en el centre de la polèmica per una pancarta desafiant al més pur estil Joan Laporta que es va penjar a Barcelona. Una manera de vendre el producte i també la tan esperada final del Camp Nou. L'idioma escollit va ser el català, però sobretot es va destacar el castellà.

Canvi de pancarta de la Kings League

Les veus en contra no van trigar a sortir ara fa menys d'una setmana, però aquest dimarts hi ha hagut rectificació. La pancarta gegant ha canviat i s'ha convertit en una íntegrament en català. Les dues imatges de la comparació donen fe d'aquest canvi.

Pancarta Kings League / Foto: Kings League
Primera pancarta de la Kings League / Foto: Kings League
Pancarta Kings League català avinguda diagonal via augusta / Foto: Carlos Baglietto
Segona pancarta de la Kings League / Foto: Carlos Baglietto

Per tant, es confirma la rectificació i que aquesta segona versió destaca molt més que la primera. Sent el català l'idioma referent, amb les lletres més grans i visibles, i tornant-se a fer viral gràcies al canvi. I s'ha donat resposta a les exigències de la societat catalana, reclamant més protagonisme de la llengua pròpia.

La viralitat i l'aparició d'Spotify

El mateix Gerard Piqué ha afirmat en una entrevista a RAC1 que "el nostre mercat és el 50% Espanya i el 50% Llatinoàmerica", motiu pel qual van voler posar els dos idiomes i destacar el castellà en la primera versió. Però també ha dit que "ja teníem pensat canviar-la i posar-la només en català".

L'objectiu era viralitzar la primera pancarta per després ja apostar pel català. I l'efecte ha estat l'esperat. Èxit del bilingüisme i nova viralitat amb la nova pancarta. A més, Piqué també ha parlat del missatge desafiant i que potser anava dirigit "a la Lliga, a Tebas, a l'establishment...". I ha confirmat que ara "tenim espai per a moltes coses més que el futbol".

Gerard Piqué / Foto: Kings League
Gerard Piqué durant un partit de la Kings League / Foto: Kings League

Però també s'ha parlat que aquest canvi també ha estat forçat per un descuit important. En la primera pancarta es parlava del Camp Nou, però en la segona ja es parla de l'Spotify Camp Nou, amb el nom comercial de l'estadi culer i que també és un dels patrocinadors de la Kings League.