El ralli més dur del món, el Dakar, tornarà a ser part del món d’Isidre Esteve un any més. Juntament amb el copilot Txema Villalobos el nou repte per al pilot lleidatà és quedar entre els quinze primers de la propera edició de la prova que es disputarà entre el 6 i el 20 de gener a Perú, Bolívia i Argentina. Serà la 40a edició d’una de les proves de motor més exigents i la 10a per territori sud-americà.

“Aquesta serà una nova ocasió de seguir creixent”, ha assegurat un Isidre Esteve molt il·lusionat amb la nova oportunitat que tant MGS Seguros, Onyx i Repsol han ofert per a la nova temporada. “Volem anar al Dakar a competir”, ha afegit després d’aconseguir la 35a posició a la passada edició de la cursa.

Quedar el primer és sempre l’objectiu, però sent realistes vol buscar “ser ambiciós i competitiu”. Entre els reptes, quedar entre els quinze millors és l’ideal, i sobretot “entrar al grup de pilots que tenen opcions a guanyar especials”. Malgrat tot, Esteve ha explicat que no es pot assegurar res perquè el “Dakar és molt llarg”.

Isidre Esteve Bernat Aguilar

Un nou projecte

El Respol Rally Team ha tingut l’ocasió de presentar-se amb Esteve, líder del projecte, i el seu nou cotxe per ser competitius a les properes curses i concloure al Dakar amb el seu millor resultat. Serà un BMW amb motor de 3 litres i més de 330 cavalls el que Esteve i Villalobos hauran de fer rodar i posicionar. La Baja Aragón aquest proper cap de setmana, el ralli del Marroc i després el Dakar, seran els tres pilars d’una temporada en què es vol fer un pas cap endavant.

Després de l’accident que va patir el 2007 a la Baja Almanzora i que el va deixar en cadira de rodes, els reptes tornen al dia a dia d’Esteve. El pilot català segueix competint i l’èxit del passat Dakar obre més portes i el fa ser més ambiciós.

L’any 2009, dos anys després de l’accident i quan va tornar a la competició, va patir dues úlceres per pressió als glutis que el van deixar un any i mig sense poder seure. Amb l’evolució del coixí intel·ligent creat l’any passat i provat en la prova sud-americana, “vam veure que el Dakar no tornaria a ser un problema gràcies al coixí intel·ligent”. Esteve ha afegit que “veient que tot funciona i va bé, aquest any toca millorar”. El nou i principal objectiu serà ser competitiu i tornar a l’èxit al ralli més dur del món: “vull fer el que vaig fer en motos, però ara en cotxes”, és a dir, guanyar.

Amb el somriure característic que sempre l’acompanya, Isidre Esteve ha assegurat que “sóc l’home més feliç del món” davant de l’apassionant repte que té per endavant. Si es vol competir i seguir creixent, aquest any és l’idoni i el proper Dakar serà el moment d’assolir-lo.