Càmeres automàtiques amb intel·ligència artificial que permeten retransmetre competicions d'esports formatius i amateurs sense necessitat d'operador. Aquesta és la nova tecnologia que està implementant ATM MEDIA, una eina que permet democratitzar l'esport i donar visibilitat a aquelles disciplines que habitualment no tenen cobertura mediàtica.
Actualment, més de 300 clubs, federacions i organitzadors esportius fan servir solucions tecnològiques d'ATM MEDIA per retransmetre els seus esdeveniments. Entre aquests destaquen tornejos de rellevància com el MICFootball i els Invictus Games Vancouver Whistler 2025, així com federacions de referència com la Federació Catalana d'Hoquei i la Federació Madrilenya de Futbol.

Democratitzar la retransmissió d'esdeveniments esportius
“La digitalització i l'ús d'intel·ligència artificial en l'esport semiprofessional, amateur i formatiu no només democratitza l'accés i la retransmissió d'esdeveniments, sinó que també permeten a clubs i federacions connectar amb els seus aficionats com mai", ha explicat Matteo Samaranch Bigelli, Business Development Manager de la companyia, en el marc de l'Sportbiz Europe 2025, el fòrum de referència per a la indústria de l'esport que s'està celebrant a Barcelona.
"Gràcies a l'streaming del contingut, estem creant un ecosistema on la comunitat creix, la visibilitat es multiplica i sorgeixen noves vies de monetització que impulsen el desenvolupament de tot el sector", ha afegit Samaranch.

Funcionalitats d'anàlisi tècnica
Tal com exposa la companyia, les eines d'ATM MEDIA no només faciliten la retransmissió, sinó que també inclouen funcionalitats avançades d'anàlisi tècnica, contribuint de forma directa a la millora del rendiment tant d'esportistes com d'equips. A més, el model de negoci que ofereix la companyia està orientat a la sostenibilitat econòmica dels projectes esportius, possibilitant la monetització dels continguts a través de diversos canals com les subscripcions, el pagament per visualització (pay-per-view), la publicitat i els patrocinis.
Així mateix, ATM MEDIA ha implementat un nou model de negoci basat en la retransmissió convencional remota. Aquest sistema innovador també possibilita la producció i narració en remot, i ofereix una solució de qualitat televisiva, més eficient, sostenible i adaptable a les necessitats de cada entitat. Exemples d'aquesta aposta tecnològica són grans clubs i organitzacions com el Barça, l'Espanyol o la Damm. La companyia, a més, col·labora amb líders globals en intel·ligència artificial, per continuar evolucionant els seus algorismes de seguiment i expandint les seves solucions a Europa i Llatinoamèrica, i impulsa la creació d'un innovador ecosistema digital entorn de l'esport.