Hans-Dieter Flick haurà de prendre una decisió dolorosa en el partit contra l'Elx. El Barça s'enfrontarà a un dels equips revelació de La Liga EA Sports, amb l'obligació d'aconseguir els tres punts per poder conservar l'avantatge en el lideratge respecte al Reial Madrid. Un xoc que no serà fàcil, i on està previst que presenti l'onze de gala, amb l'excepció de Pedri González, qui no estarà disponible per una lesió.

I, precisament, el centre del camp és l'única demarcació on l'entrenador alemany té dubtes. Està pràcticament garantit que Eric Garcia continuarà a la medul·lar, deixant a Gerard Martín com a parella de ball de Pau Cubarsí. Però la gran pregunta és qui acompanyarà al ‘24’, ara que Frenkie de Jong ha tornat de la seva sanció, que li va impedir participar en el matx contra el Copenhaguen, en la darrera jornada de la fase regular de la Champions League.

EuropaPress 7228836 frenkie jong of fc barcelona in action during the laliga ea sports match
Frenkie de Jong 

A priori, l'opció més lògica i probable és que el neerlandès torni a ser titular, ja que és un dels fixos per a ‘Hansi’. Però això implicaria haver de deixar fora un altre futbolista, una cosa que seria injusta, veient l'excepcional rendiment que han mostrat tots. Així que, una de les grans incògnites de l'alineació que presentarà el conjunt blaugrana al Martínez Valero, serà veure si Dani Olmo i Fermín López conserven el seu lloc a l'onze inicial.

Ambdós han aprofitat per reivindicar-se durant les últimes setmanes, amb actuacions estel·lars, acompanyades de gols i d'assistències. En especial, l'egarenc, qui va tenir un inici de temporada desastrós, que li va costar rebre moltes crítiques. I va perdre el seu lloc en els sistemes, veient que el ‘16’ sí que estava en plena forma. Ara, per sort per a tots, Flick té els dos al 100%, un beneït problema per al Barça.

Dani Olmo Fermín Barça
Dani Olmo i Fermín López

L'ex del Dinamo de Zagreb i del RB Leipzig i l'andalús han demostrat que poden jugar junts sense cap problema, i això pot provocar que De Jong hagi de començar com a suplent. Però al diari ‘Sport’ semblen tenir clar qui serà el sacrificat.

Olmo, el principal candidat a anar a la banqueta

Perquè el citat mitjà assegura que Olmo és el principal candidat a començar com a suplent, i entrar com a revulsiu en el xoc contra l'Elx. No obstant això, també existeix la possibilitat que Dani i Fermín es mantinguin en l'alineació, amb De Jong jugant com a pivot defensiu.

És a dir, que Eric seria qui descansaria, o tornaria a l'eix de la rereguarda, enviant Gerard Martín a la banqueta del Barça.