La classificació per a la Champions League gairebé li costa la categoria al Girona. Ara fa dues temporades, l'equip de Míchel va quallar una campanya històrica, ubicant Girona al mapa del primeríssim món del futbol i escrivint el seu nom a la màxima competició europea.

En qualsevol cas, la seva classificació per a la Champions se sabia una arma de doble fil perquè, a banda de multiplicar l'exigència del seu calendari per al següent exercici, restringia de manera automàtica el 'comodí Manchester City' pel qual el conjunt gironí obtenia cessions de futbolistes que formen part del City Group.

Manchester City bandera escudo Etihad Stadium / Foto: EPA
Etihad Stadium, feu del Manchester City / Foto: EPA

El Girona recupera un as de la seva baralla

Segons ha avançat la SER, el Girona ja té el vistiplau de la FIFA per tal de tornar a operar amb normalitat amb el Manchester City i les habituals cessions de futbolistes que acaben reforçant el conjunt de Montilivi. De fet, aquesta era una de les tasques a complir que més imperaven per a la direcció esportiva liderada per Quique Cárcel, ja que, d'aquesta manera, el club amplia de manera notable el seu ventall de possibilitats per reforçar-se.

Després d'una temporada molt dura, sobretot mentalment, tant per a la plantilla com per a l'afició, el Girona necessita incorporar diverses peces per tal d'apujar el nivell a diverses demarcacions. A més a més, amb l'arribada de cares noves arriba també competència, factor clau perquè, internament, els futbolistes s'exigeixin el seu màxim.

La columna vertebral del Girona del demà podria arribar aquest estiu

I de la mateixa manera que noms brillants com el de Savinho Yan Couto van tenir un pas efímer, però inoblidable per Montilivi, homes amb molt més recorregut a l'entitat com ho va ser Aleix Garcia o ho és Yangel Herrera van arribar al club en el seu dia com a préstecs del Manchester City.

Per aquesta raó, de la mateixa manera que el Girona podria obtenir els drets d'un talent que deixa una temporada per al record a Montilivi, també podria obtenir el que s'acabi convertit en la columna vertebral del Girona del demà si aquesta cessió es decideix anar renovant temporada rere temporada. En qualsevol cas, amb el Girona havent començat ja la pretemporada i amb el mercat estival d'aquest any sense haver començat de la millor manera per a l'entitat catalana, o, almenys, no de la manera més eficient, Míchel necessita incorporar reforços a la plantilla ja per tal d'evitar que en la pròxima temporada es reprodueixin els ensurts d'aquesta darrera.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!