24 hores després que transcendís que Iñaki i Nico Williams, els germans futbolistes de l'Athletic Club, han estat imputats per un presumpte delicte d'estafa i apropiació indeguda, ambdós jugadors han reaccionat a través d'un comunicat en el qual neguen els fets pels quals són investigats. "Hi ha presentada una denúncia contra nosaltres basada en fets que no es corresponen amb la veritat".

"Neguem rotundament haver incorregut en cap delicte. No existeix base fàctica ni jurídica que sustenti la imputació de conductes penals", afirmen els germans Williams. "D'altra banda, la denúncia presentada oculta i tergiversa deliberadament els fets reals esdevinguts. És evident que el propòsit subjacent d'aquesta denúncia infundada és menyscabar la nostra imatge personal i professional, buscant coaccionar-nos perquè efectuem un pagament indegut", afegeixen.

Iñaki Williams i Nico Williams / Foto: Athletic Club

Un vehicle d'alta gamma, centre de la disputa

Segons la querella criminal que ha presentat la mercantil navarresa Omnigestión 24 SLU davant del Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 2 d'Aoiz (Navarra), interposada el març del 2025, Iñaki i Nico Williams haurien executat un pla amb el "propòsit criminal de quedar-se amb un vehicle de l'entitat querellant sense realitzar cap contraprestació". També estan acusats el mitjancer Houssni Talhaoui Ichouyab i la tieta dels germans Williams, Mary Prince Fripomaah, una figura insolvent que hauria tingut el paper de presumpta compradora del vehicle d'alta gamma, un Mercedes AMG E63, amb la finalitat que el querellant no pogués recuperar el cotxe.

"Confiem plenament en el sistema judicial espanyol i col·laborarem activament en l'esclariment dels fets", responen els germans Williams. "Ens trobem profundament tranquils de consciència, ja que no hem comès cap acte il·lícit ni contrari als valors que ens han guiat sempre, tant en l'àmbit personal com en el professional."

Nico i Iñaki Williams, celebrant un gol de l'Athletic Club / Foto: EFE

La tieta insolvent dels germans Williams

La denúncia presentada per Omnigestión 24 SLU acusa els futbolistes d'haver-se apropiat d'un cotxe d'alta gamma que va ser comprat a Bèlgica per 77.000 euros, encara que el seu valor al mercat espanyol oscil·la entre els 130.000 i els 230.000 euros. Els fets es remunten a l'octubre del 2024 i, segons el procés judicial, va ser Nico Williams qui va mostrar interès pel Mercedes AMG. Per avançar amb l'operació, van enviar com a mitjancer Houssni Talhaoui, que es va encarregar de les negociacions amb l'empresa venedora de vehicles. Una vegada que el cotxe va arribar a territori espanyol, es va proposar d'intercanviar-lo per un altre Mercedes, model CLA 45, que pertanyia als germans Williams. Per formalitzar aquest intercanvi, es va simular una compravenda a nom de la seva tia, Mary Prince Fripomaah. "Posant el vehicle a nom de la Sra. Mary Prince, aquest podria ser transmès posteriorment a terceres persones, impedint al querellant recuperar el vehicle o cobrar el seu valor equivalent a través de la interposició d'accions judicials, ja que (...) Mary Prince, a diferència dels seus nebots, és del tot insolvent", ha explicat Armando Rodríguez, advocat de l'empresa querellant.

"Quan tot aquest procés quedi aclarit, prendrem les mesures pertinents davant de tots aquells que ens han denunciat falsament i contra els quals han utilitzat aquesta informació, sent coneixedors de la seva falsedat, per danyar la nostra imatge i honor," conclouen els germans Williams.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!