Gerard Piqué és un vell conegut de la marca japonesa Rakuten. El central blaugrana ja va visitar el passat juny del 2015 la seu del proper patrocinador principal del Barça. El fet ha acabat sent decisiu perquè el Barça s'hagi acabat associant amb l'empresa japonesa per ser la marca número u del club. La realció entre el jugador i el president de Rakuten Hiroshi Mikitani és tan estreta que el mateix directiu va penjar una fotografia a Twitter celebrant l'acord, de matinada, al costat de Piqué i Shakira.

I més que central del Barça, Piqué ha fet d'intermediari entre el club i l'empresa Rakuten. Peça clau en el procés i informat durant tots els diferents moments de la negociació, el central català ha fet una tasca immensa i indispensable. La relació entre Barça i Rakuten dóna pas a una nova era de patrocini, deixant de banda Qatar Airways i un rebombori amb la insatisfacció de part de l'afició del Barça.

En la presentació oficial de l'acord, Josep Maria Bartomeu, president del Barça, ha afirmat que "aquest acord va començar en un sopar organitzat per Gerard Piqué a casa de Mikitani a San Francisco el 2015". Una manera més que ha trobat el màxim mandatari del Barça per donar les gràcies a la feina feta pel central blaugrana.

La relació entre Piqué i Rakuten

La unió de Piqué amb Rakuten va fer un pas més amb una trobada després d'un viatge del central català a Tòquio el passat juny del 2015. Piqué va començar a establir relacions internacionals per a la seva empresa Kerad Games, però també acabaria sent l'embrió del patrocini més esperat pels barcelonistes.

Aquella reunió amb l'empresa i botiga online més gran del Japó va ser per un interès mutu de la marca i Kerad Games per expandir-se en el món dels videojocs per a telèfons mòbils. Una relació que el mateix central blaugrana immortalitzaria amb una fotografia amb el president Hiroshi Mikitani.

El viatge va ser per interessos personals de Piqué, però també va coincidir amb una època que Rakuten ja s'havia plantejat com a patrocinador principal del Barça. Un any més tard i després d'una assemblea de compromissaris en què l'afició culer va deixar clar que no volia més Qatar Airways a la samarreta del primer equip de futbol, es va accelerar el procés. Finalment la solució ha arribat amb Rakuten.

Piqué va presentar el Barça i l'empresa japonesa. Va ser l'inici d'una relació que s'allargarà fins al 2021. I segons Josep Maria Bartomeu: "Amb Piqué va començar tot".