La pretemporada del Barça ha servit per aclarir alguns dubtes i generar-ne altres de noves. I una de les certeses que ha deixat és que Gavi està totalment recuperat i en plena forma. El del planter ha rendit a un gran nivell en els partits de preparació i ha deixat clar que vol el seu lloc l'onze titular des del primer dia.
El problema per a Hansi Flick és que la competència en el centre del camp és ferotge. El tècnic alemany aposta per un sistema amb tres centrecampistes, i ara mateix hi ha més candidats de nivell que places disponibles. Si Pedri és considerat intocable per la seva qualitat, visió de joc i protagonisme en el sistema, només queden dos llocs més en la medul·lar.

Un d'ells sembla destinat a Frenkie de Jong, un futbolista que ofereix control, capacitat per conduir i equilibri, qualitats que Flick valora especialment per construir des d'enrere. L'altre lloc se l'estaria guanyant, ara per ara, Dani Olmo, a qui el tècnic coneix bé i considera una peça clau per la seva versatilitat i arribada a l'àrea. Això deixa a Gavi, malgrat el seu gran rendiment, fora de l'onze tipus... almenys sobre el paper.
Flick ha de prendre una decisió
A les oficines del club i dins del vestidor, hi ha consens en què Gavi s'ha guanyat la seva oportunitat. El seu desplegament físic, agressivitat positiva, pressió alta i capacitat per arribar a l'àrea rival fan d'ell un jugador únic a la plantilla. A més, aporta un punt de caràcter competitiu que l'equip necessita en molts moments.
Flick està molt atent a aquest context. No vol prescindir d'un perfil com el de Gavi, però també sap que haurà de sacrificar un dels seus centrecampistes favorits si vol donar-li lloc. I aquesta decisió no serà senzilla. De Jong té galons, i Dani Olmo ha demostrat estar preparat per marcar diferències.

Una altra alternativa que no es descarta és modificar lleugerament el sistema perquè entrin els quatre en determinades fases del partit o en partits més exigents. Flick és partidari de la flexibilitat tàctica. Tanmateix, per a l'onze basi, n'haurà d'elegir tres... i Gavi vol ser entre ells.
Un problema de luxe
En qualsevol cas, es tracta d'un problema positiu per al tècnic alemany. Haver d'elegir entre Gavi, Pedri, De Jong i Dani Olmo significa que el Barça disposa d'una de les millors sales de màquines d'Europa. La temporada és llarga, hi haurà rotacions i oportunitats per a tothom. Però Gavi no està disposat a esperar-ne massa. Ha tornat per ser protagonista. I se l'està guanyant en el camp.