El xoc entre Fernando Alonso i Carlos Sainz aquesta temporada ha arribat al seu punt més alt durant el Gran Premi de la Xina. El pilot asturià intentava avançar un Sainz que es mantenia ferm i acabava en un toc entre ambdós que incendiava una guerra que s'estén més enllà de la pista. I és que no només competeixen per acabar al millor lloc del podi, sinó també pel millor seient de la graella de la temporada que ve.

De moment, Alonso ha quedat depassat: els favorits s'han fixat en Carlos Sainz i no li ha quedat cap altra opció que firmar la renovació que Aston Martin li havia posat sobre la taula. Tanmateix, la lluita continuarà amb el pas de les setmanes i és que, malgrat ser un bicampió mundial i de la seva veterana edat, Fernando continua tenint l'ambició de guanyar un jove pilot.

Fernando Alonso Carlos Sainz / Foto: Europa Press - Florent Gooden
Fernando Alonso ha quedat superat per Carlos Sainz / Foto: Europa Press - Florent Gooden

El Gran Premi de la Xina obre una batalla entre els pilots espanyols

El Gran Premi de la Xina implicava la primera cursa a l'esprint de la temporada. La classificació es tancava amb un Alonso que feia màgia sota la pluja i aconseguia un tercer lloc, traient el màxim potencial al monoplaça d'Aston Martin, mentre que Sainz patia amb les condicions de la pista i s'havia de conformar a sortir des de la cinquena posició. Tanmateix, durant la cursa curta no tardarien a veure's les cares sobre la pista.

Va ser precisament en aquesta batalla 'cos a cos' on es produiria l'incident de cursa: Alonso buscava tornar-li l'avançament al pilot madrileny i acabava tocant el cotxe de Ferrari en una maniobra més que ambiciosa per part de l'asturià. El d'Aston Martin sortia malparat i havia de retirar-se, però, a més, després de la cursa veia com l'imposaven 10 segons de sanció. Més tard, durant la classificació per a la cursa de diumenge, serien els anglesos qui li tornarien l'atac als italians reclamant que el cotxe de Sainz s'havia parat durant una bandera vermella i, per tant, no podria haver tornat a competir. D'aquesta manera, s'obria una batalla tant dins com fora de la pista entre els dos pilots espanyols de la graella.

Fernando Alonso Carlos Sainz / Foto: Europa Press - Xavi Bonilla
Fernando Alonso al costat de Carlos Sainz / Foto: Europa Press - Xavi Bonilla

El Gran Premi d'Austràlia va decidir el futur d'ambdós pilots

La temporada es va iniciar amb el futur de fins a 13 pilots de la graella en l'aire, però, a poc a poc, van caient les fitxes de l'efecte dòmino que va iniciar Lewis Hamilton amb el seu fitxatge per Ferrari. De fet, el gran punt d'inflexió va arribar en la tercera cita del campionat durant el Gran Premi d'Austràlia. Després de perdre's la cursa de Jiddah per una operació d'urgències d'apendicitis, Carlos Sainz pujava al monoplaça de Ferrari tot just 15 dies després de ser intervingut i quina manera de fer-ho.

El madrileny va aprofitar l'abandonament de Max Verstappen per arrasar i pujar a dalt de tot del podi. Amb aquest resultat consolidava les sensacions que ja havia deixat anteriorment: és el millor pilot a comandaments del SF-24. De moment, ha quedat per davant del seu company d'equip en tots els grans premis que ha pogut disputar i això també ha fet que es col·loqui com el favorit dels grans equips fora de la pista: Red Bull i Mercedes provaran de convèncer el madrileny perquè condueixi algun dels seus monoplaces l'any que ve.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!