En ple debat de quin serà el futur de Fernando AlonsoAston Martin es bat amb Mercedes per ser la quarta força de la graella. Al GP del Japó, almenys a jutjar per la carrera de l'asturià, l'AMR24 ha assolit el ritme de les fletxes platejades. Sigui com sigui, queda molta feina per fer dins de l'equip verd si es vol recuperar el grau de prestacions de la darrera temporada en què Fernando Alonso tenia el segon millor cotxe.

Aleshores, la 33 era possible, però, evidentment, ara és impossible en circumstàncies normals tenint els Red Bull a quatre o cinc dècimes a una volta. Sigui com sigui, Alonso ha retirat en posar l'èmfasi, no en el lluny que estan ara de Max Verstappen, sinó com ho estaven en el passat. A la qualy, el '14' va fer una brutal volta que li va valer partir des del 5è lloc de la graella, quedant-se a 5 dècimes del 'poleman' Verstappen. Just marcar crono, l'espanyol va fer referència a la gran millora de l'equip, recordant que fa un any es trobaven a 1,5 segons del neerlandès.

Fernando Alonso durante el GP de Suzuka / Foto: Europa Press
Fernando Alonso, durant el GP de Suzuka / Foto: Europa Press

Posats a mirar cap al passat, Alpine...

Aston Martin ha fet un canvi radical. Sobretot el salt de l'AMR22 cap a l'AMR23 va ser abismal, però posats a mirar al passat per veure tot el recorregut en la bona direcció d'Alonso, no només la millora està en el propi Aston Martin, sinó en la seva encertada decisió de deixar Alpine.

L'escuderia francesa considerava com el seu pilot de futur Esteban Ocon i el seu tracte cap a Fernando Alonso no era el digne d'una llegenda. El seu excap, Otmar Szafnauer, no tenia paraules precisament amistoses per a Alonso un cop l'asturià va fitxar per Aston Martin, però a principis de la present temporada, precisament per la falta de visió a Alpine, el romanès deixava la marca francesa.

Otmar Szafnauer, jefe de Alpine en una rueda de prensa de la Fórmula 1 / Foto: Europa Press
Otmar Szafnauer, excap d'Alpine, durant una roda de premsa de la Fórmula 1 / Foto: Europa Press

Sens dubte, en veure on es troba avui Alpine, motius no li faltaven. L'A523 és l'últim cotxe de la graella i, tot i que per al Japó venia amb millores, aquestes no van funcionar. A la qualy, ja és el segon cap de setmana que veiem a Ocon celebrar el passi a la Q2, però en carrera, plovent sobre mullat, el '31' i Pierre Gasly es van tocar, sortint el cotxe de l'ex d'Alpha Tauri molt malparat.

Esteban Ocon: "Avui sentia que no podia lluitar, els altres estaven en una altra categoria"

El toc entre companys d'equip va deixar danys en el cotxe del '10', mentre que Ocon va sortir pràcticament indemne. Sigui com sigui, l'excompany de Fernando Alonso, després d'acabar la carrera en quinzena posició, va reconèixer que "avui sentia que no podia lluitar, els altres estaven en una altra categoria".

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!