S'ha parlat molt sobre la possibilitat que aquest sigui l'últim any que vegem Fernando Alonso vestint el verd d'Aston Martin en la Fórmula 1. L'atapeït calendari del Gran Circ ha fet que pel cap del bicampió del món, que ja té 42 anys, passi la idea de retirar-se al terme de la temporada que està a punt de començar. Sigui com fos, de moment, l'asturià té contracte en vigor amb la marca verda, precisament, fins a final de 2024, però sobre la taula ja està la possibilitat d'estendre la seva vinculació amb els de Silverstone.

El Mundial, que està a la cantonada, promet ser il·lusionant per als interessos britànics, i per extensió, per a Fernando. Sota el terme hyperfocus, concepte que utilitzen a Aston Martin per visualitzar-se guanyant curses, l'equip verd ha fet pinya en un any en què regna l'optimisme. El AMR24, nou monoplaça, promet ser molt més competitiu que el seu predecessor, amb les evidents carències, a priori, solucionades i amb un concepte de cotxe la clau del qual raurà en els alerons.

Fernando Alonso podi Brasil / Foto: EFE - Sebastiao Moreira
Fernando Alonso celebrant el podi de Brasil / Foto: EFE - Sebastiao Moreira

Fernando Alonso, fins a 2026

A Aston Martin estan molt contents amb Fernando i viceversa. Tal és la unió que s'ha generat entre pilot i equip que, malgrat l'experiència d'Alonso, ja s'està parlant sobre una possible renovació més enllà de 2024. Al principi, els rumors parlaven d'una oferta per un any de contracte més, fins a finals de 2025, que no hauria convençut l'asturià. De fet, aquesta mateixa fórmula va ser la que el va portar a sortir d'Alpine, ja que per al d'Oviedo mostrava una clara manca de confiança cap a la seva persona.

Tanmateix, tal com ha revelat la mateixa Fórmula 1, a través d'un dels periodistes de la seva pàgina oficial, Lawrence Barretto, l'oferta podria ser més llarga de l'esperat. Ja ho va dir Mike Krack, cap d'equip d'Aston Martin, quan li van preguntar si renovaria Fernando si depengués d'ell: "No crec que hagi de respondre a aquesta pregunta. Absolutament, sí". Com dèiem, a Aston Martin estan encantats amb la tasca de l'asturià, tant en pista com fora, i amb l'entrada de la nova reglamentació el 2026, saben que pot donar molt més de si, malgrat que tindria 45 anys.

Mike Krack parlant en el Gran Premi d'Austràlia / Foto: Europa Press
Mike Krack parlant en el Gran Premi d'Austràlia / Foto: Europa Press

"Fernando Alonso estava ple d'energia. Tenies un pilot que semblava la seva primera temporada. Estava ple d'energia, no només impulsant-nos a nosaltres, sinó també a si mateix. Predicava amb l'exemple, sent el primer a arribar a l'oficina. Arribaves al matí i ell estava assegut allà. Deia fent broma: 'Bona tarda, nois'. (...) Fernando és molt bo per a l'equip i també genera molta confiança, de l'equip al pilot i viceversa, i els pilots ho senten". Amb aquestes paraules es referia el mateix Krack a Fernando, en la seva arribada a l'escuderia de Silverstone.

Fernando Alonso correrà sota la nova reglamentació en2026

Així doncs, atès el rendiment i el treball del d'Oviedo, tot apunta que el Nano podrà disputar, almenys, una temporada sota el nou reglament de la Fórmula 1, segons ha informat l'esmentat periodista. "Aston Martin treballarà dur per renovar-lo més enllà de finals de 2024, ja que el doble campió del món ha tingut un efecte transformador a l'equip propietat del multimilionari Lawrence Stroll", va assegurar Barretto.

Stefano Domenicali aplaudint Bahrain / Foto: Europa Press
Stefano Domenicali aplaudint en el GP de Bahrain / Foto: Europa Press

Unes paraules que coincideixen amb la picada d'ullet del propietari de la Fórmula 1, Stefano Domenicali, que li va llançar a Fernando Alonso en la presentació del Gran Premi de Madrid, que entrarà al calendari el 2026. I és que més enllà de poder complir el somni de competir sota el nou reglament, també podria fer-ho en el circuit de la capital. Hi ha Fernando per a estona.