El Barça ha presentat la Modificació del Pla General Metropolità (MPGM) en l’àmbit de les Corts per abordar la construcció de l’Espai Barça, recinte que agruparà la remodelació del Camp Nou i la construcció d’un nou Palau Blaugrana.

L’objectiu del club és integrar un recinte privat dins del barri perquè socis, veïns i visitants es beneficiïn. Es volen eradicar els vehicles per aconseguir un gran espai obert a tothom, que sigui capaç d’acollir diferents tipus d’esdeveniments, a part del futbol. L’Espai Barça reordenarà més de 27,5 hectàrees, eliminant la tanca exterior i els desnivells.

Amb la proposta, l'obra costaria entre 28 i 30 milions d'euros més dels 600 pressupostats. Això és deu a que l'intervenció urbanística (vials i zones verdes majoritàriament), de la qual es fa càrrec el mateix Barça, és superior a la prevista. El club cedeix 14.000 m2 de sòl, guanyant 18.700 m2 de zones verdes i l’accés a un espai públic obert de 40.000 m2. A més, també augmenta en 63.600 m2 el sostre edificable d’equipaments (renovació Camp Nou i construcció nou Palau Blaugrana) i 36.000 m2 d’usos terciaris (oficines i hotel).

El Camp Nou patirà remodelacions per fases, sense que afecti al transcurs normal de les temporades. Els canvis a les graderies es realitzaran durant l’estiu, mentre que l’estructura i la façana patiran variacions sense restriccions. La construcció dels diferents elements d'aquest Espai Barça seguirà un ordre lògic: primer es traslladarà el Miniestadi, després s'aixecarà el nou Palau i per últim, es culminarà l'obra amb la remodelació del Camp Nou.

Reformes viàries i d’aparcament

La Modificació del Pla General Metropolità també inclou una reforma dels carrers propers a l’estadi. Es desdoblarà el carrer de la Maternitat i es redissenyarà Arístides Mallol. L’avinguda Joan XXIII tindrà un traçat més ampli, incloent la urbanització de la rambla, mentre que l’avinguda Gregorio Marañón també tindrà un nou traçat i unes voreres més àmplies.

 


FCB

Per rebaixar les aglomeracions i els embussos en dies de partit, el Barça invertirà 52 milions d’euros per a soterrar el pàrquing que actualment ocupa bona part de l’esplanada de l’estadi. Mantenint les mateixes places per a turismes (3.200), està previst que el nou pàrquing també tingui lloc per a les motos (1.000) i les bicicletes (400).

El club no ha volgut augmentar la seva capacitat d’aparcament amb la intenció de fomentar l’ús del transport públic. El pàrquing seguirà tenint la mateixa filosofia: obert entre setmana a tot el públic. Els dies de partit estarà reservat per als socis abonats. Per a l’afició visitant es crearà, dins de l’illa del nou Palau Blaugrana, un aparcament per a 50 autocars. 

L’Ajuntament ho veu amb bons ulls

La tinenta d’alcalde d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat de Barcelona, Janet Sanz, ha celebrat la proposta de remodelació del Camp Nou, tot i que ha reclamat millorar la mobilitat a la zona.

En roda de premsa, Sanz ha assegurat que es tracta d’un projecte “equilibrat”, tot i que ha observat que s’hauran de realitzar modificacions per assegurar el seu encaix entre els veïns: afavorir la mescla d’usos i la millora de la connectivitat, així com incrementar els metres quadrats de zones públiques i verdes d’accés lliure.

La regidora ha valorat positivament que la proposta inclogui la construcció d’un nou aparcament soterrat, i ha insistit en que s’ha de regular la mobilitat: “Els dies de partit es generen molèsties i problemes. Els veïns han de poder accedir als seus habitatges”.