La preocupació per Marc Márquez no deixa d'augmentar dins de Ducati. Perquè la por a una nova recaiguda en els seus problemes amb el braç dret va començar des que va patir la caiguda al Gran Premi d'Indonèsia, que li impedirà participar en els dos GP següents, que se celebraran a Austràlia i a Malàisia, respectivament. I, al principi, van apostar per un tractament conservador, per evitar el quiròfan, i van optar per una simple immobilització a l'articulació afectada.

A priori, no era res greu, i podien permetre's anar amb paciència, després d'haver-se assegurat matemàticament el seu novè títol al Japó. Tot i això, les coses no han avançat com estaven previstes, i han hagut de recórrer al quiròfan per mirar de solucionar els problemes a l'espatlla. I això provoca que no hi hagi una data exacta per a la seva reaparició, i que existeixi una enorme possibilitat que no el puguem veure de nou a la pista aquest any.

Si tot continua igual, el ’93’ no serà present tampoc en els dos últims GP, que se celebraran a Portugal i a València, i el seu seient l’ocuparà el pilot provador, Michele Pirro. Però el que genera més tensió dins de la marca de Borgo Panigale és que no pugui arribar a temps de cara al primer test, on podrà provar per primera vegada la Demosedici GP 26, i que tindrà lloc al Circuit de Cheste Ricardo Tormo, a finals del mes de novembre.

Michele Pirro Ducati
Michele Pirro 

Márquez manté l'esperança de poder-se recuperar a temps, però té clar que no vol forçar ni córrer cap mena de risc. Ha après la lliçó després del que va passar a Jerez fa un lustre, quan va voler tornar abans d'hora, i això va complicar més la seva recuperació, ja que va haver d'operar-se en un total de quatre ocasions per mirar de poder recuperar el seu millor nivell, i va estar molt a prop de retirar-se definitivament i penjar els guants.

Al Ducati Lenovo Team esperen que el Marc estigui disponible aviat, però els últims pronòstics no són bons. I la por no deixa d'augmentar.

Marc podria estar de baixa durant 16 setmanes

Alguns experts han donat la seva opinió sobre el pronòstic exacte de Márquez, i han afirmat que el període de baixa podria arribar a allargar-se fins a les 16 setmanes, és a dir, uns quatre mesos.

Així que estaria descartat per als primers tests, i això complicaria la seva adaptació a la nova Desmosedici.