A Ducati han bloquejat la possible arribada d'Àlex Márquez a l'equip oficial. Mentre intenten deixar resolt el futur de Marc Márquez, amb el qual existeixen negociacions per renovar el seu contracte, tampoc descuiden la recerca d'un nou company. Perquè la continuïtat de Francesco Bagnaia està pràcticament descartada, veient les discretes actuacions que ha completat durant aquest any, i la seva decebedora cinquena posició en la classificació general.

No estan satisfets amb el rendiment del torinès, com és lògic, i tampoc hi ajuda la tensa relació que ara manté amb els líders de l'equip, Davide Tardozzi i Gigi Dall’Igna. Aquesta és la raó per la qual han obert un càsting on es troben diversos noms per ocupar el seu seient, i entre els candidats que més mèrits han fet ens trobem amb el pilot del Gresini Racing Team. Ha estat subcampió de MotoGP aquest any, amb un total de sis victòries en 44 proves.

Pecco Bagnaia Marc Márquez Ducati
Pecco Bagnaia i Marc Márquez 

La regularitat del ‘73’ ha estat espectacular, i ha demostrat que està preparat per fer un nou salt en la seva carrera. De moment, ja ha tingut la recompensa que mereixia, i el 2026 tindrà una moto oficial, la Desmosedici GP 26. És a dir, la mateixa que utilitzaran el seu germà gran, ‘Pecco’ i Fabio Di Giannantonio. Però no es conforma solament amb això, i també espera poder arribar a un equip de fàbrica pròximament. I si és possible, la seva intenció és vestir de vermell.

Àlex té diverses propostes, però prioritza romandre a Ducati, on sap que tindria una moto competitiva. A més, el sedueix la idea de tornar a compartir box amb Marc. El problema és que a la marca de Borgo Panigale es neguen, per un motiu molt simple. I és que creuen que és obligatori tenir com a mínim un pilot italià a l'equip oficial. Una tradició que han respectat de forma ininterrompuda des del 2011, quan van fitxar Valentino Rossi.

Posteriorment, també han tingut a les seves files Andrea Dovizioso, Danilo Petrucci, Andrea Iannone, Enea Bastianini o Bagnaia, qui aviat pot perdre el seu lloc.

2010, l'últim any en què Ducati no va tenir cap italià a l'equip oficial

Per trobar l'última vegada que en el Ducati Lenovo Team no van tenir cap pilot en la seva estructura, cal remuntar-se al llunyà 2010. En aquell moment, eren Casey Stoner i Nicky Hayden els que completaven l'equip.

Nicky Hayden EFE
Nicky Hayden 

S'atreviran a trencar aquesta tradició amb els germans Márquez? De moment, no semblen tenir la intenció…