Una de les notícies que han commogut el món de la boxa, i a tot el planeta en general, durant aquest inici d'any, ha estat el greu accident automobilístic que va patir Anthony Joshua. Mentre era a Nigèria, el cotxe en el qual viatjava va tenir una col·lisió important, que va provocar la mort instantània de dos dels seus ocupants, els millors amics del boxejador. Ell, per la seva banda, va sortir amb ferides que van requerir el seu ingrés hospitalari.

Durant diversos dies, el campió dels pesos pesants ha romàs en silenci, fins que ahir es va expressar per primera vegada a les seves xarxes socials. No va voler parlar del tema, i únicament es va limitar a homenatjar els seus dos amics tristament traspassats, que formaven part del seu equip. I s'ha estat especulant molt sobre el seu futur immediat, ja que no van trigar a aparèixer informacions que asseguraven que tenia decidit retirar-se.

Una notícia que s'ha encarregat de confirmar el seu oncle, Adedamola Joshua. Als 36 anys, i amb un llegat digne d'una llegenda, sent considerat com un dels millors boxejadors de tota la història, ha optat per penjar els guants després d'aquest succés tràgic. “El més important és que s'ha retirat del boxeig. Això ens alegra molt, perquè cada vegada que baralla al ring, ens emocionem moltíssim”, va explicar el familiar d'AJ.

“Cada vegada que l'enderroquen, és com si se'ns sortís el cor del pit. Totes aquestes emocions cada vegada que baralla són massa traumàtiques per a nosaltres també. Ara que ha dit que se'n va mentre l'ovació és màxima, estem feliços”, sentencià. Unes paraules que no han estat confirmades ni desmentides per Joshua, ni tampoc pel seu representant o per Matchroom Boxing, la promotora. Així que no hi ha indicis per pensar que és mentida.

Anthony tan sols va romandre a l'hospital durant un parell de dies, abans de tornar a Londres, on encara es recupera psicològicament d'aquest tràgic esdeveniment. I allà ha estat on ha pres la decisió més difícil de la seva vida, que és la de retirar-se.

Joshua, de la glòria a l'infern en tan sols un parell de setmanes

Joshua havia començat el mes de la millor manera possible, protagonitzant un xou multitudinari, en la baralla amb Jake Paul, que li va permetre embutxacar-se prop de 100 milions d'euros.

Una baralla que va acabar amb un brutal nocaut, destrossant la mandíbula de l'streamer nord-americà. Per desgràcia, va passar de la glòria a l'infern en un parell de setmanes, per culpa d'aquest accident que li ha costat la vida a dos dels seus amics.