El Gran Premi de Mònaco és sempre una cita especial per als aficionats de la Fórmula 1. I aquest diumenge, la cursa podria haver estat èpica, però direcció de carrera ho ha evitat després d'un seguit de decisions estranyes que han minimitzat l'espectacle. El Gran Premi se l'ha acabat enduent Checo Pérez, de Red Bull, per davant de Carlos Sainz i de Max Verstappen, mentre que Charles Leclerc, que havia aconseguit la pole position, ha acabat a la quarta posició per culpa de Ferrari, que l'ha fet entrar dues vegades a boxes a canviar els pneumàtics, la qual cosa li ha impedit de lluitar per la victòria. Fernando Alonso, per la seva part, ha acabat en una de meritòria 7a posició, per davant de Lewis Hamilton.

La cursa, que no s'ha pogut completar per complir-se les 2 hores de durada, ha estat marcada per un inici caòtic. Un quart d'hora abans del començament ha començat a ploure a Montecarlo. Res no feia presagiar que l'aigua caiguda pogués posar en problemes la carrera, ja que per a això existeixen els pneumàtics de moll, però direcció de carrera ha decidit ajornar l'inici. El problema és que, en lloc de parar de ploure, ha augmentat la intensitat, i amb els cotxes en pista darrere del cotxe de seguretat. La carrera no només no ha començat, sinó que la direcció ha tret bandera vermella. Tots a boxes, a esperar.

Ferrari perjudica Leclerc

Finalment, gairebé una hora després i amb els pilots preguntant-se per què no es començava a córrer, la carrera s'ha iniciat, amb una sortida després del cotxe de seguretat, el que, de nou, ha evitat l'espectacle que hagués suposat una sortida en aturat. Leclerc, líder destacat, semblava que anava directe cap a la victòria, però a poc a poc s'han anat intuint dues possibles estratègies que acabarien marcant la cursa. D'una banda, hi ha hagut pilots que no han tardat a canviar els pneumàtics de pluja pels intermedis, mentre que d'altres han decidit esperar, fins que la pista fos prou seca per posar directament els durs.

Ferrari ha donat ordres a Leclerc de canviar pneumàtics, i el líder ha anat a boxes i ha posat intermedis. Sainz, en canvi, s'ha negat. Checho Pérez, per la seva part, també ha allargat molt la seva entrada. La pista s'ha assecat ràpid, per la qual cosa els pilots han començat a posar pneumàtics durs, la qual cosa ha obligat Leclerc a entrar de nou, la qual cosa ha provocat que el líder de la carrera passés a ser quart, mentre que Checo Pérez es posava primer, seguit de Sainz i de Verstappen.

Accident de Mick Schumacher

A la cursa, tanmateix, encara li quedava un altre episodi, l'aparatós accident de Mick Schumacher, que en destrossar les proteccions del circuit ha provocat una altra bandera vermella. En la represa, ja amb el compte enrere del rellotge en ser impossible cobrir les 77 voltes previstes, Alonso ha aguantat amb mestria la 7a posició davant de la desesperació de Hamilton.

I davant, amb els 4 pilots a menys d'un segon de diferència u de l'altre, s'ha tornat a veure com de frustrant pot resultar l'actual Fórmula 1 per als aficionats. El previsible és que hi hagués hagut avançaments, ja que anaven tots junts, però en realitat l'avançament era impossible, tret que es produís un error imprevist. Aquest no ha arribat, per la qual cosa la carrera ha acabat en l'ordre que feia estona que hi havia: Pérez, Sainz, Verstappen, Leclerc.

 

Imatge principal: Checo Pérez, celebrant la seva victòria al Gran Premi de Mònaco / EFE