Un any després de la fatídica mort de Kobe Bryant, la seva filla Gianna i set persones més, la Junta Nacional de Seguretat al Transport dels Estats Units (NTSB) ha emès un informe amb les conclusions de les investigacions dutes a terme per explicar l'accident i, a diferència del que es creia en un primer moment, res no apunta que el motiu de la col·lisió fos un problema mecànic de l'helicòpter.
El pilot es va desorientar per la boira
Segons l'informe, les causes de l'accident van ser la boira i un error humà del pilot, Ara Zobayan, que malgrat la seva dilatada experiència amb aquest tipus d'helicòpters, més de 1.200 hores de vol, es va desorientar. El pilot no va utilitzar els instruments de l'aeronau o els va malinterpretar, pensant que l'helicòpter estava ascendint quan en realitat feia el contrari.
"El piloto no podía legalmente entrar en las nubes". La agencia estadounidense que investiga, entre otros asuntos, los accidentes de aviación, se reúne hoy para anunciar las conclusiones tras el estudio del accidente en el que murieron 9 personas, entre ellas Kobe Bryant pic.twitter.com/8TFujfCKDb
— El HuffPost (@ElHuffPost) February 9, 2021
"Aquesta maniobra és consistent amb el pilot que experimenta desorientació espacial en condicions de visibilitat limitada", afirma Robert Sumwalt, president de la NTSB. "El pilot va volar a través dels núvols en una aparent violació de les regulacions federals. Volava sota les regles de vol visual, la qual cosa significa que necessitava poder veure on es dirigia", afegeix.
Per què el pilot va decidir volar sense visibilitat?
Malgrat que és molt difícil determinar el motiu pel qual el pilot va decidir iniciar el vol tot i que era conscient que les condicions no eren les millors, des de la NTBS apunten a la pressió com a possible causa. "Quines eren les expectatives del pilot sota la política de l'empresa? Es va pressionar a si mateix? Quines accions podria haver pres per evitar volar cap als núvols? El pilot tenia una bona relació amb el client i, probablement, no volia decebre'l no completant el vol. Aquesta pressió autoinduïda pot afectar negativament la presa de decisions", sentencia l'informe.