Carlos Sainz no està firmant el millor inici possible al Ral·li Dakar 2026. Tot i que a priori era un dels grans candidats al títol, a causa de la seva experiència i als quatre trofeus que ja té al seu palmarès, s'ha trobat amb una realitat molt diferent. Està tenint moltes dificultats per poder imposar la seva llei, i les primeres etapes se li han complicat enormement, de manera que necessita pràcticament un miracle per sortir campió.

En l'etapa 4 va perdre molt de temps, i va deixar clar que no acaba de comprendre el rendiment del Ford, el seu equip actual. En canvi, els Toyota sí que han arrasat, i han demostrat la seva superioritat. Però el pilot madrileny comença a tenir sospites d'un possible boicot dins de l'estructura, ja que opina que no l'estan ajudant tant com hi haurien, i que no li han posat les coses fàcils. Tot, per un motiu que té molta lògica.

I és que el pare del pilot de Fórmula 1, Carlos Sainz JR, creu que la marca nord-americana prefereix que sigui un pilot nascut als Estats Units qui guanyi. D'aquesta manera, augmentaria la seva reputació al país, encara més, i tindria molta més repercussió mediàtica. Així que estarien apostant i centrant tots els esforços en Mitch Guthrie, qui seria la principal aposta, i el pilot de referència dins de la companyia.

Nani Roma també és un rival, però tal com succeeix amb Sainz, els seus resultats tampoc han estat increïbles. De fet, tot i conèixer molt millor el cotxe, el català es troba per darrere de Carlos, que és quart en la classificació general, mentre que el de Folgueroles és setè, i cada cop observa com el seu objectiu s'allunya més. Per tant, té pocs motius per ser optimista, i pensar que podrà conquerir un campionat que no guanya des de fa més d'una dècada, l'any 2014.

Sébastien Loeb durant la quarta etapa del Dakar
Sébastien Loeb 

El líder és Henk Lategan, que és l'estrella a Toyota, i compta amb el millor cotxe, seguit per Nasser Al-Attiyah, que comença a remuntar, després d'uns primers dies molt discrets, i és la figura de Dacia. Per trobar la llegenda del Dakar, l'experimentat Sébastien Loeb, cal remuntar-se fins a la vuitena plaça.

Guthrie, líder en la seva categoria

L'aposta de Ford per Guthrie, qui seria la gran preocupació de la marca, i per qui estan invertint gairebé tot el pressupost i l'atenció, no ha decebut de moment, i és el líder en la seva categoria.

S'han oblidat de Roma i de Sainz, però almenys el jove pilot de tan sols 26 anys ha respost, i està complint amb les expectatives que hi havia.