Des que Marc Márquez va anunciar el seu comiat d'Honda, després d'un matrimoni, gairebé idíl·lic, que va durar 11 anys i que va suposar la conquesta de sis mundials de la categoria reina, es va parlar molt sobre la nova destinació del pilot de Cervera. Els equips es rifaven el millor pilot de la graella que, ara sí, estava disposat a baixar el seu caixet per tornar a pujar a una moto ràpida, estable i competitiva que no li podia assegurar la marca de l'ala daurada. El català va ser vinculat amb, pràcticament, totes les escuderies del mundial fins a fer-se oficial l'anunci, per un any, amb Gresini.

Tanmateix, com dèiem, no va ser l'única marca interessada a aconseguir els serveis del més gran dels Márquez. En KTM van intentar augmentar el nombre de motos en graella, de les quatre actuals a sis, per donar cabuda a l'ilerdenc, no obstant això, des de Dorna van rebutjar la petició, i es van veure obligats a prescindir dels serveis de Pol Espargaró perquè Pedro Acosta pugés a la categoria reina. Finalment, Marc va arribar a l'esquadra de Faenza, on compartirà box amb el seu germà Alex, almenys, tot el 2024.

Marc Márquez en els tests del Ricardo Tormo amb Gresini / Foto: Europa Press
Marc Márquez en els tests del Ricardo Tormo amb Gresini / Foto: Europa Press

Ducati no estimava Márquez...

No obstant això, ara estan sortint a la llum tots els detalls del serial Márquez, que està donant molt de si. Abans del seu aterratge a Gresini, des de l'equip de l'actual subcampió del món, Jorge Martín, el Prima Pramac Racing, pertanyent també a la factoria Ducati, va intentar aconseguir el fitxatge de l'ilerdenc per formar una parella d'or amb el madrileny.

Una arribada que es va frustrar per la intervenció dels màxims dirigents de la marca de Borgo Panigale, que no va voler rebre al vuit vegades campió del món, només per un any. Així ho va confirmar el propietari de l'equip de Casole d'Elsa, Paolo Campinoti, al canal de YouTube Pàdoc MotoGP.

Jorge Martín celebra la seva victòria a l'esprint en el GP de València / Foto: EFE
Jorge Martín celebra la seva victòria a l'esprint en el GP de València / Foto: EFE

Just quan es va produir el debut de Marc Márquez amb la Ducati Desmosedici GP23 que tindrà com a companya el 2024, en els tests de València, Gigi Dall'Igna admetia que Ducati Corse no volia Marc Márquez: "La posició de Ducati era aquesta, no volia Márquez. El que m'honra, el que m'agrada és que un campió com ell hagi elegit la nostra moto i hagi fet renúncies per poder pujar a la nostra moto. Això m'enorgulleix de veritat".

... però el Pramac va intentar el seu fitxatge

No obstant això, el seu client (recordem que Pramac és un dels equips que té contracte amb Ducati per rebre les seves motos), Campinoti, va sortir al pas d'aquestes declaracions per desmentir-les: "Nosaltres vam estar interessats a tenir-lo, però Ducati ens va dir que només si era amb un contracte de dos anys i Gresini si el va prendre per un any i això, segons la meva opinió, seria també pertorbador si guanya el mundial i després se'n va".

Paolo Campinoti, director del Primera Pramac Racing, en el GP de València / Foto: Europa Press
Paolo Campinoti, director del PrimaPramac Racing, en el GP de València / Foto: Europa Press

Tanmateix, el propietari del Pramac, va matisar les seves paraules i va admetre estar d'acord amb el plantejament de Ducati: "Jo personalment no veia cap sentit a fitxar Marc Márquez per un any, si el prens no és per a una qüestió comercial, l'elegeixes per fer un projecte i un any, em sembla un terme curt, honestament." Encara que, curiosament, Franco Morbidelli ha firmat només un any amb la marca de Casole d'Elsa.