El Barça ja prepara el pròxim gran moviment en l’àmbit comercial. El contracte amb Spotify com a patrocinador principal finalitza al 30 de juny del 2026. Segons Mundo Deportivo, l'empresa sueca té el dret d'ampliar unilateralment el seu vincle amb el club blaugrana fins al 2030, pagant 10 milions més a l'any. Ara, segons informa el mitjà, l’objectiu de l'entitat culer és renegociar les condicions. El club català no considera que aquesta pròrroga automàtica sigui assumible tal com està plantejada actualment, perquè entén que el valor de la seva samarreta ha crescut de manera exponencial en els darrers anys.

El contracte amb Spotify va ser anunciat l’abril del 2022 i es va presentar com una aliança moderna i disruptiva. Més enllà de la presència del logotip a la samarreta del primer equip masculí i femení, la col·laboració ha donat lloc a iniciatives singulars, com les edicions especials amb icones de la música internacional com els Rolling Stones, Rosalía o Travis Scott

Consideren que té un valor de 120 milions d'euros...

Ara bé, des del club entenen que l’impacte d’aquesta aliança ja ha superat amb escreix les previsions inicials. Mundo Deportivo explica que, segons els estudis de mercat elaborats per l’àrea comercial del Barça, la samarreta blaugrana té actualment un valor de mercat que s’aproxima als 120 milions d’euros anuals. Es tracta d’una xifra que contrasta amb els 70 milions que paga actualment Spotify —sumant-hi variables— i que només arribaria als 80 milions el 2034 si es completessin totes les ampliacions previstes al contracte.

Un dels elements clau d’aquest creixement és el potencial del primer equip masculí, que compta amb joves figures com Lamine Yamal, amb un gran tiratge internacional i una capacitat de connexió amb el públic jove que el converteixen en un actiu molt valuós per a qualsevol marca. Alhora, el primer equip femení ha consolidat un lideratge esportiu i mediàtic indiscutible: tres Copes d’Europa des del 2021 i les darreres quatre Pilotes d'Or, repartides entre Alèxia Putellas i Aitana Bonmatí.

Lamine Yamal, amb la col·lecció de Travis Scott del Barça / Foto: FC Barcelona
Lamine Yamal, amb la col·lecció de Travis Scott del Barça / Foto: FC Barcelona

Hi ha interès d'altres patrocinadors

A més, segons Mundo Deportivo, el club ja té constància de l’interès d’altres marques disposades a fer una oferta per ocupar l’espai principal de la samarreta. En aquest sentit, no es descarta obrir el procés a noves propostes si Spotify no fa un pas endavant. És una estratègia similar a la que es va aplicar fa uns mesos: el Barça va escoltar Puma abans de renovar finalment amb Nike, i va aconseguir millors condicions per a l’entitat.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!