Ara sí, ja és oficial. El Barça ha presentat la seva tercera equipació per a aquesta temporada. Sota el lema "Inspirada en la grandesa d'un Barça guanyador. Definim el demà", la nova samarreta aposta per un color taronja intens, descrit pel club com a "mango brillant". L'entitat ha explicat que el disseny ret homenatge a la indumentària que el primer equip va lluir en la final del Mundial de Clubs del desembre del 2009, un duel històric que va completar el sextet de Guardiola.

La presentació s'ha acompanyat d'una nova peça audiovisual dins la campanya "Definim el demà", que ja es va iniciar amb la primera equipació. El vídeo fa un paral·lelisme entre les celebracions del 2009 i l’actualitat, posant l’accent en el paper de l'afició i en la idea de continuïtat entre passat i futur.

La nova equipació està disponible des d'aquest mateix dimarts. El disseny incorpora elements de la línia Total90 que la marca va popularitzar a principis dels anys 2000, coneguda per la seva combinació d'estètica i funcionalitat. El color taronja domina samarreta, pantalons i mitges, amb detalls en blau marí al coll i a l'esquena. A la part frontal, unes línies geomètriques emmarquen el logotip de Spotify. Els patrocinadors de les mànigues són Ambilight TV, en l'equip masculí, i BIMBO, en el femení.

Un color amb molta tradició

La nova samarreta és la vuitena que el Barça vesteix en taronja al llarg de la seva història. El precedent més conegut és el de Wembley 1992, quan el gol de Ronald Koeman va donar al club la seva primera Copa d'Europa. Aquella temporada, 1991/92, va ser la primera en què l'equip va utilitzar aquesta tonalitat. Posteriorment, el taronja es va repetir en les temporades 1997/98 i 1998/99, amb Van Gaal a la banqueta, coincidint amb la conquesta de dues Lligues consecutives.

El 2006/07, amb Frank Rijkaard, el club va tornar a optar per aquest color en una segona equipació amb detalls blaugrana. Dos anys més tard, el 2009/10, l'equip de Guardiola va vestir una samarreta salmó, molt propera al taronja, amb la qual va certificar el sextet a Abu Dhabi. Més recentment, el taronja va aparèixer en la 2012/13 amb un degradat groc i taronja i, finalment, en la 2014/15, quan l'equip de Luis Enrique va completar el segon triplet de la seva història.

Feia onze temporades que el Barça no vestia de taronja. L'última vegada havia estat, precisament, la 2014/15, amb una samarreta d'aquest color en homenatge a Wembley 92. Ara, el club recupera aquesta tonalitat amb un disseny que combina referències històriques i un plantejament actual, amb la intenció de connectar amb la memòria col·lectiva de l’afició i de donar continuïtat a una tradició que ha acompanyat alguns dels moments més destacats del barcelonisme.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!