Si el futbol femení està creixent tant en els darrers anys, en part, és gràcies al Barça. Les blaugrana són les principals referents arreu del món i continuen batent rècords cada setmana. Dins la gespa, el Barça femení és un equip impecable que guanya pràcticament tots els partits. A més, les culers poden comptar amb algunes de les millors jugadores del món, entre elles, Alexia Putellas, la reina del futbol.

Però no només les victòries s'aconsegueixen al terreny de joc, sinó que als despatxos, el Barça femení, també és el número u: és un equip autosuficient. De totes les seccions professionals del club, les blaugrana són les úniques amb la capacitat d'obtenir els ingressos suficients per cobrir les despeses.

Rolfo Aitana FC Barcelona femenino Rosengard / Foto: Europa Press
Fridolina Rolfö i Aitana Bonmatí abraçant-se després d'un gol del Barça femení / Foto: Europa Press

Els patrocinadors incrementen la seva aportació

En un equip que assoleix molts èxits, sempre té més possibilitats de comptar amb la presència de més patrocinadors. Segons una informació del Mundo Deportivo, els sponsors del Barça femení han doblat les quantitats econòmiques que invertien en el club, fins al punt que ara aporten uns 8 milions d'euros. A aquesta quantitat s'hi ha d'afegir la resta de partides de les quals les blaugrana reben diners i que també sumen a l'hora de cobrir despeses: ingressos de les competicions, la venda d'entrades, el marxandatge o ingressos extres com ara les gires d'estiu futures.

Els partits de Champions League disputats al Camp Nou han ajudat al club a poder rebre més ingressos per venda d'entrades. A més, si les culers guanyessin la competició europea, podrien guanyar fins a 1,3 milions d'euros. Gran part dels ingressos entren gràcies als patrocinadors principals del Barça femení, que són Nike, Spotify i Bimbo, tot i que la citada font explica que els globals ascendeixen fins a 10: Allianz, WhiteBit, Heura, Cupra, GLS, Estrella Damm, Gatorade, Vegan Nation, Stanley i Herno. A tot això, si sumem la repercussió del club a les xarxes socials, tenint en compte que hi juguen les millors futbolistes, l'impacte també és determinant.

Barça femenino Wolfsburgo Champions / Foto: Europa Press
El Camp Nou va ser testimoni del partit de futbol femení amb més assistència, en el duel de Champions entre Barça i Wolfsburg / Foto: Europa Press

El Barça segueix dominant en totes les competicions

És l'equip de moda. Tot i perdre la final de la passada edició de la Champions, el Barça femení segueix sent favorit a guanyar tots els títols. Ara mateix, les blaugrana són líders invictes a la Lliga Iberdrola, després d'haver vençut en les dotze primeres jornades. Pel que fa a la competició europea, les culers van passar de la fase de grups com a primeres, amb només un entrebanc al camp del Bayern de Munich, i esperen rival pels quarts de final, que serà el PSG, la Roma o l'Olímpic de Lió. El sorteig es farà el pròxim 10 de febrer.

Fa dues temporades, les blaugrana van guanyar el triplet i, en el curs passat, van batre rècords que passaran a la història del futbol femení, pel que fa a l'assistència. El Camp Nou va ser testimoni del partit de futbol femení amb més públic a les graderies, en les semifinals de la Champions i contra el Wolfsburg: 91.648 espectadors. De moment, les culers segueixen sent les millors dins i fora del camp.