Sembla que la monotonia provoca indiferència. I això mateix és el que nota l'aficionat blaugrana amb la competició a priori emnys atractiva: la Copa del Rei. El proper 21 d’abril a les 21.30 hores el Barça disputarà la cinquena final copera de manera consecutiva, contra el Sevilla, el mateix rival d'ara fa dues temporades.

I l'aficionat del Barça, que ja té a les seves vitrines els últims tres títols de la competició del KO, comença a menysvalorar la importància d'una competició on són els reis amb 29 títols. Aquest fet ara s'ha evidenciat en el procés de venda d'entrades.

El Wanda Metropolitano, el nou estadi de l'Atlètic de Madrid, serà la seu de la final d'enguany. El Barça disposa de 16.223 entrades per als socis i poc més de 4.000 per als penyistes. I aquesta vegada no hi ha bufetades per aconseguir una entrada.

Barça apludiments final partit Copa Espanyol   EFE

L'efecte de la lluita contra el frau

El Barça ha fet una crida constant a través dels seus canals de comunicació per adjudicar les entrades i, com en anys anteriors, acabar fent un sorteig perquè la demanda era més gran que l'oferta. Però aquesta vegada no ha estat així.

Al final els socis han demanat 14.566 entrades en total: 10.510 socis i 4.056 penyistes. I aquest fet fa que no s'esgoti l'oferta. Entre 45 i 190 euros és el preu que oscil·la un seient al Wanda, i no és el preu el principal problema del poc èxit. A part del desencantament, la lluita contra la revenda ha provocat la disminució de la demanda.

En aquesta final, i veient els precedents, la venda és més restrictiva. És necessari sol·licitar la plaça amb un dipòsit de 30 euros, també és nominal i la recollida serà a Madrid. Tres mesures que fan que la demanda sigui menor a l'esperada. I aquest problema és del club.

La premissa és que es vol lluitar contra el frau, contra la revenda, i el club veu també que com a contrapartida hi ha una disminució de l'esperat èxit per veure la final en directe. Ara el període de compra acaba el dilluns 26 de març a les 19.00 hores per als que ja han sol·licitat l'entrada. I el proper pas, la segona opció que dona el club, és que a partir del 28 de març i fins al 2 d'abril s'obre un nou període de venda directa per als socis. El Barça necessita aficionats per a la final de Copa.