El pla A de Carlos Sainz se n'ha anat en orris. El recent anunci del fitxatge de Lewis Hamilton per Ferrari, que ha sacsejat al món de la Fórmula 1, ha deixat com a principal afectat el pilot espanyol de 28 anys. La idea de 'El Matador' era la de continuar vestint la mona vermella durant molt temps, i ha intentat per activa i per passiva estendre la seva vinculació amb els de Maranello, però els italians tenien altres plans al cap. Amb l'arribada del de Stevenage a la Scuderia, els plans d'il cavallino rampante passen per mantenir Charles Leclerc, que va renovar sense saber les intencions de l'equip, i fer, a priori, un salt de qualitat amb l'heptacampió del món.

D'aquesta manera, 2024, serà l'últim any en què Sainz corri per a Ferrari, sent el 2025 una autèntica incògnita per a ell. El madrileny va informar que la seva intenció sempre ha estat la d'estar totalment concentrat en pista, sabent ja per a quin equip correrà el 2025, tanmateix, s'apropa la data en la qual el Mundial de Fórmula 1 doni el seu tret de sortida i el futur de Carlos encara està en l'aire. Des de l'entorn del pilot asseguren estar tranquils, amb diverses ofertes sobre la taula, sent la d'Audi la que més enrenou ha generat.

Lewis Hamilton bandera / Foto: Europa Press
Lewis Hamilton onejant la bandera anglesa / Foto: Europa Press

Eddie Jordan avisa Sainz del risc de fitxar per Audi

La marca alemanya entrarà el 2026 al Gran Circ, comprant Sauber, que estarà el 2025 a la graella. De moment, Carlos Sainz està sense seient per a 2025, una cosa que no sembla preocupar en excés al madrileny. Al pilot se l'ha vinculat amb Audi, com dèiem, però també amb escuderies com McLaren o Mercedes, on estan buscant un substitut per a Lewis Hamilton. No sembla que el '55' vagi a tenir problemes de cara a l'any que ve per trobar un seient, però haurà de prendre una decisió encertada, perquè no li passi com en Ferrari.

Ha estat l'equip dels quatre cèrcols qui més interès ha mostrat en el pilot de 28 anys, sent el seu pare, que corre per a Audi al Dakar, el seu principal valedor. De fet, existeixen ja els primers contactes amb el madrileny, que encara no ha pres una decisió. Un fet en el qual podria influir el fundador i antic propietari de Jordan Gran Prix, Eddie Jordan, que ha llançat un avís a Carlos Sainz sobre els riscos de fitxar per Audi la pròxima temporada.

Eddie Jordan al box d'Aston Martin / Foto: Europa Press
Eddie Jordan al box d'Aston Martin / Foto: Europa Press

"Es tractaria d'un pla de cinc anys perquè Audi estigui si més no a prop de guanyar una cursa, independentment de quin pilot tinguin. Hi ha una enorme corba d'aprenentatge. Crec que Audi, malgrat tots els diners que té, té una batalla costa amunt", massa temps, segons Jordan, per a un Carlos Sainz que no té tant temps per començar a guanyar i demostrar la seva vàlua.

Carlos Sainz Sr., enalteix la tasca d'Audi

Menys d'acord s'ha mostrat Carlos Sainz Sr., que té una opinió molt diferent de la d'Eddie Jordan sobre el projecte d'Audi: "Audi iniciarà un projecte apassionant en la Fórmula 1 i tots els pilots, no només Carlos, haurien de tenir molt respecte. Crec que Audi és una garantia. Sé molt bé la serietat amb què prenen cada projecte i sé molt bé el que implica aquesta mentalitat alemanya al món del motor, amb els seus avantatges i amb certs desavantatges. Però al grup Volkswagen, com a Audi, cal respectar-los".

Carlos Sainz pare i fill GTRES
Carlos Sainz, pare i fill durant l'últim Dakar / Foto: GTRES

El mateix Sainz pare, ja va reconèixer intercanviar opinions amb el seu fill sobre la possibilitat de fitxar per Audi, una opció que és molt present en la família i que va guanyant punts. Per davant, una mica de temps, no massa, per dirimir quina és la millor opció per a ell, si apostar per un projecte de futur com en la marca alemanya, o per contrari, fitxar per un equip més consolidat, encara que no comporti cap garantia.