Fernando Alonso va viure a Bahrain la sensació que volia evitar quan fa un any i mig va fitxar per Aston Martin. El pilot asturià va deambular pel circuit del primer Gran Premi de la temporada, en terra de ningú, sense opcions a lluitar per res més. Així com la temporada passada va arrencar amb il·lusió, amb un Aston Martin només inferior que Red Bull, ara tenen 8 pilots per davant, ja que Mercedes, Ferrari i McLaren ha evolucionat millor, deixant molt enrere l'escuderia de Lawrence Stroll.

"En classificació estàvem molt més a prop del que esperàvem, en carrera va ser més aviat el que esperàvem. Hem de completar la imatge amb els circuits que venen. Però està clar que no estem en una posició per competir contra ells. A Yeda ja veurem evolucions. Els cotxes mai no romanen iguals, tots els equips canvien i optimitzen, eliminen debilitats tan ràpid com es pugui. Nosaltres intentem fer el mateix", va afirmar Mike Krack, cap d'Aston Martin, després de la cursa.

Fernando Alonso Aston Martin / Foto: Europa Press
Fernando Alonso, pilot d'Aston Martin / Foto: Europa Press

El pas enrere d'Aston Martin, una realitat

Fernando Alonso ha estat setmanes fent l'indicible per millorar el cotxe, per aconseguir els ajustaments necessaris per ser més competitiu, però els intents han estat insuficients, fins a haver d'acceptar la crua realitat. "Vam veure ràpid que no podíem fer res contra el top-4. Si fas el mateix que ells, acabes a cinc segons del vuitè lloc, així que provem d'allargar els 'stints' per si hi havia un cotxe de seguretat, ja que acabaríem en la mateixa posició. No lluitem contra Red Bull ara mateix, primer hem de tancar el desavantatge amb McLaren i Mercedes", va afegir Krack.

I el mateix missatge va voler transmetre un Alonso decebut. "És exactament el que esperàvem. La simulació deia que estaríem novens sense gaire lluita davant, perquè el top-4 era una mica més endavant. I també amb un avantatge còmode darrere. Ha estat així. Tenia a McLaren 18 segons al davant i el Sauber 28 segons darrere", va analitzar el pilot asturià.

Christian Horner en el GP d'Espanya / Foto: Europa Press
Christian Horner, cap de l'equip Red Bull / Foto: Europa Press

Red Bull s'apropa a Fernando Alonso

El decebedor inici de temporada no ha fet més que convèncer a Fernando Alonso que ha de canviar d'aires. L'asturià acaba contracte, però no vol retirar-se sense tornar a aconseguir una victòria. La seva primera opció era Ferrari, una escuderia que li té gran estima, però la porta se li va tancar amb el fitxatge de Lewis Hamilton.

Tot semblava indicat a apostar per Mercedes, com a substitut de Hamilton, encara que en els últims dies ha sorgit la inesperada opció de fitxar per Red Bull, sense el conflicte entre Jos Verstappen i Christian Horner no es resol. Si Fernando Alonso acaba en Red Bull, el món de la Fórmula 1 donaria un tornat espectacular.