El temporal de pluges de dilluns i dimarts ha deixat tempestes d'estiu locals amb calamarsades, llamps i trons, a banda d'una regada d'or a tot Catalunya. Aquest dimarts, les precipitacions sobretot han quedat concentrades a la costa i prelitoral de Barcelona i Tarragona amb aiguats estàtics a Badalona, Barcelona, Sabadell i les Terres de l'Ebre (l'Aldea o Mas Barberans). Aquest episodi és només l'inici d'una segona quinzena de desembre de traca i mocador amb diferents situacions de pluja i neu a cotes baixes que podrien coincidir per Nadal. Ja podem confirmar que els anticiclons pujaran cap al nord d'Europa i les borrasques més profundes i actives del continent baixaran cap a la Península i el mar Mediterrani. Prepareu-vos per unes setmanes de bogeria meteorològica amb nevades intenses a les muntanyes i possibilitats de neu a llocs poc habituals fora del Pirineu. La primera parada del Polar Express, aquest cap de setmana.
El temps a Catalunya: pronòstic per a dimecres, 17 de desembre
La previsió del temps anuncia una millora incompleta de la situació meteorològica, perquè encara quedaran restes d'inestabilitat. Boires denses al matí a les valls i planes del prelitoral, més sostingudes a les fondalades de l'interior, però sense ser persistents tot el dia. Cel tapat a les Terres de l'Ebre amb pluges disperses i també últims ruixats al prelitoral de Tarragona, de caràcter local i sense patacs d'aigua. Núvols baixos al migdia entre les comarques de Tarragona, Barcelona i el corredor de la Serralada Transversal amb el Pirineu oriental. Més clarianes i estones de sol a les comarques de Lleida i al Pirineu occidental. El vent girarà del nord-est o gregal amb ràfegues febles, que transportaran molta humitat a l'extrem sud de Catalunya. La temperatura es mantindrà sense canvis destacables amb màximes properes als 15 ºC, graus amunt o graus avall en funció de la zona. Nit poc freda en general i sense gelades.

#Bondia des de #Tona Dimarts molt humit, envoltats per la boira. i 7°C.@SoldadoTonyi @rosa_tanti @SoniaPapell @eltemps_rtve @SergiLoras @alcantara_alb@rbartolisala @TomasMolinaB @Monica_Usart @meteorac1 #ElTemps3Cat @gemmapuigf @tempsdemeteo pic.twitter.com/sFQnV14AwZ
— Paqui Soldado (@paquisoldado) December 16, 2025
📍 A #Vallter ens despertem amb 12 cm de neu nova i fred! ❄️ pic.twitter.com/Ta8pu6fpwc
— PIRINEU365 (@Pirineu365) December 16, 2025
El temps a Catalunya: previsió per a tota la setmana
Dijous serà el millor dia de la setmana amb estabilitat i bonança, aprofiteu per planificar activitats a l'aire lliure, perquè la resta de setmana, de mes de desembre i d'any 2025 seran molt moguts. Cel serè i assolellat en conjunt amb el permís de les boires interiors, que s'aixecaran lentament a partir del migdia, i d'alguns núvols a la costa de Tarragona. Les temperatures també tocaran sostre aprofitant l'escalfor solar. Divendres tornarà a augmentar la inestabilitat per l'aproximació d'un front que obrirà la porta a un formiguer de pertorbacions de primera categoria i que s'anirà complicant amb l'arribada de Nadal. Cel tapat a la Costa Brava, Girona i Barcelona amb pluges intermitents i ruixats irregulars. Els núvols s'aniran expandint d'est a oest amb celeritat a la resta. Neu a cotes mitjanes d'uns 1.500 metres. Dissabte continuarà el temps inestable, però les pluges es traslladaran preferentment cap a les comarques de Lleida, Tarragona i l'interior amb diverses hores de paraigua seguides i amb neu a les muntanyes. El termòmetre començarà a recular, sobretot a l'alta muntanya. El canvi de temps més important fins aleshores, insistim que provisionalment pendents del que pugui passar l'última setmana d'any, tindrà lloc entre diumenge i dilluns per l'arribada d'una possible borrasca polar amb pluges fortes, tempestes, nevades a dojo al Pirineu i neu a cotes mitjanes o baixes. Patacada de les temperatures i de la cota de neu que coincidirà amb la inauguració oficial de l'hivern astronòmic.

Aquest matí la façana dels edificis i la Seu Vella tot mullat , el terra i un raig rosat reflecits al toll del terra #lleida #eltemps3cat #dimarts @climadelleida pic.twitter.com/EZi4gAepng
— Isa Ramírez (@isa_bel_ramirez) December 16, 2025
Aquest matí de dimarts 16 de desembre.
— Jordi Rodoreda Rosàs (@jordirodoreda3) December 16, 2025
Les Franqueses del Vallès. pic.twitter.com/CzbAQS69Nv
🌳 Estàs compromès amb la sostenibilitat del nostre planeta? Nosaltres també. Per això et convidem a la nostra comunitat GREEN, on podràs calcular la teva empremta de carboni i reduir-la plantant arbres.