Aston Martin té 3 setmanes al davant per explicar-se quins canvis al cotxe va provocar que Fernando Alonso passarà de l'última posició en Spa a ser 5è a Hongria, de la nit al dia en només 7 dies. De moment, tal com admet Mike Krack, enginyer responsable de pista a Aston Martin, no troben l'explicació: "No és possible passar d'últim a cinquè en set dies. Així que hem d'analitzar acuradament quines han estat les diferències entre Spa i Hongria", ha admès Krack.
"No tot va ser decantar-se per una aerodinàmica pensada per a la pluja, perquè encara que en l'esprint de Bèlgica vam estar una mica millor, no érem al nivell que mostrem a Hongria. Cal analitzar moltes coses", ha afegit l'enginyer. "Una setmana abans estàvem al darrere del tot i a Hongria estàvem davant de la zona mitjana."

Mike Krack destaca l'excel·lent gestió d'Aston Martin a Hongria
En espera de saber quins canvis al cotxe han ajudat a millorar tant i en tan poc temps les seves prestacions, el que Krack té clar és que el treball que es va fer en boxes, la gestió de la carrera, va tenir gran part de culpa. "És una cursa molt ben gestionada, ben planejada des del punt de vista estratègic. Els pilots van fer que funcionés, va ser sota control tot el temps. No teníem gaire a guanyar contra els cotxes de davant, encara que hi hagués un McLaren darrere de nosaltres a l'inici, no tenia sentit perdre temps. Intentem controlar les diferències amb els cotxes de darrere i el resultat és fantàstic, 16 punts per a l'equip i molta motivació per a la resta de la temporada".
I és que Aston Martin va sorprendre tots allargant la primera parada en boxes 39 voltes, en les quals Fernando Alonso va aguantar amb els pneumàtics intermedis, per arribar fins al final amb els durs. McLaren va copiar l'estratègia, de forma improvisada, amb Lando Norris, i es va emportar la carrera|cursa.

Fernando Alonso: "La principal diferència ha estat l'aleró davanter"
En una mateixa eufòria continguda es trobava Fernando Alonso després de la carrersa, encara que l'asturià va deixar entreveure que gran part de l'èxit es podria deure al canvi a l'aleró davanter, unes de les variacions més evidents que es van dur a terme. "La principal diferència ha estat l'aleró davanter. Si ens dona tantes prestacions és una bona notícia, però cal entendre-ho".
"Estava preocupat per a la segona meitat de l'any després d'Spa, però aquests set dies canvien 180 graus. Encara que hi ha feina per fer per saber per què hem estat competitius. El primer test serà Zandvoort, una altra pista d'alta càrrega aerodinàmica en la qual ho hem fet bé en el passat. Espero que tinguem als dos cotxes en els punts", ha acabat Fernando Alonso, sempre competitiu i exigent.